آموزش بافت پتوی نوزادی ، مدل پتوی نوزاد

وسایل لازم:

• کاموا 205 گرم
• میل گرد شماره 3 میلیمتری

کاموا و میل باید به گونه ای باشد که به ازای 24 دونه در 32 ردیف با پترن M.2 تا M.7 دارای ابعاد 10*10 سانتیمتر باشد اگر با کاموای شما این ابعاد حاصل نشد با تناسب تعداد دانه ها را حساب کنید.

پترنها M.1 تا M.7 هست که در زیر مشاهده میکیند. این پترنها از روی کار میباشد.

petronssxxs

آموزش بافت پتوی نوزادی

با میلهای گرد شماره 3 169 دونه سربیاندازید (سرانداختن را با دو میل انجام دهید تا شل باشد) حالا یک میل را دربیاورید و سه رج به زیر ببافید (رج اول پشت کار میباشد)

ردیف بعد را به صورت زیر ادامه دهید (این ردیف روی کار است)

8 دونه اول و آخر را همیشه به زیر ببافید. اگر کاهش یا افزایشی میخواهید انجام دهید هرگز در این هشت دونه ابتدا و انتها نباشد. پترن M.1 بین هشت دونه اول و آخر ببافید. وقتی اندازه کار 19 سانتیمتر شد با پترن M.7 ادامه دهید و همزمان در رج اول از پترن M.7 26 دونه در طی رج کم کنید (تعداد دانه ها 143). بعد از پترن M.7 پترن M.5 از روی کار به صورت یر ببافید، M.5A در سه دونه، M.5B در 120 دونه بعد و سپس M.5C در چهار دونه.

به این ترتیب ادامه دهید تا اندازه کار 29 سانتیمتر شود. حالا پترن M.7 را ببافید و همزمان سه دونه در رج آخر این تکرار اضافه کنید. (تعداد دانه ها 146).

بعد با پترن M.6 ادامه دهید. وقتی اندازه کار 64 سانتیمتر شد پترن M.7 را دوباره ببافید، همزمان سه دونه در طی رج اول این تکرار کم کنید (تعداد دانه ها 143). بعد از M.7 پترن M.5 را از روی کار شروع کنید:

M.5A روی سه دونه، پترن M.5B روی 120 دونه بعد و پترن M.5C روی 4 دونه. پترن را به این صورت ادامه دهید تا اندازه کار 84 سانتیمتر شود. دو رج دیگر به زیر ببافید و شل از پشت کار کور کنید. برای اینکه لبه انتهائی خیلی سفت نشود در هنگام کور کردن از هر 8 دونه یک ژوته بزنید.

توضیحات پترن ها

tozih_petron

 کاربر گرامی، اگر تمایل دارید مطالب بیشتری مرتبط با این موضوع بخوانید کلیک کنید.

مدل پتوی بافتنی نوزادی

فیلم آموزش بافت کلاه کودک با قلاب

بافتنی کودک ، آموزش بافت انواع لباس های شیک

 

[box type=”shadow” align=”” class=”” width=””]فیلم زایمان طبیعی  زایمان طبیعی بدون درد کاردستی کودک  تزیین جشن تولد بچه ها   آموزش بافت کلاه کودک   بافتنی کودک  فیلم آموزش بافت کلاه کودک  لیف قلاب بافی بچگانه  دوخت لحاف سیسمونی   الگوی عروسک نمدی   نقاشی میوه ها  کشیدن ماشین   شروع غذای کمکی   مدل لباس عروس دخترانه   [/box]

منبع : گروه آموزشی آرتاکاوا