درست کردن گوسفند

در صنایع دستی و هنری چسب کاربرد زیادی دارد ، در اینجا با استفاده از چسب و پنبه و چند وسیله ی ساده ی دیگر ، درست کردن گوسفند های تزئینی را آموزش می دهیم . این گوسفند روی چهار پا می ایستد و برای کودکان خیلی سر گرم کننده است .

 

2

لوازم مورد نیاز :

1 – گلوله های پنبه ای
2 – چشم های مصنوعی عروسک
3 – دو عدد گیره ی لباس
4 – یک عدد مقوای دایره ای شکل
5 – کاغذ مشکی
6 – رنگ سیاه و قلم موی رنگ یا ماژیک مشکی
7 – مداد سفید
8 – چسب
9 – قیچی

 

آموزش درست کردن گوسفند با پنبه

برای درست کردن گوسفند ابتدا دو گیره ی لباس را با رنگ مشکی ، رنگ کنید و پس از رنگ کردن ، بگذارید تا خشک شوند . حدود 6 عدد گلوله های پنبه ای درست کنید، سپس این گلوله های پنبه ای را روی مقوای دایره ای شکل با چسب ، بچسبانید . مطمئن شوید که تمام سطح مقوا با گلوله های پنبه ای کاملا پوشش داده شود.
 با استفاده از مقوای مشکی سر گوسفند را درست کنید ، برای این کار ، شکل تخم مرغی از روی مقوا برش بزنید و در دو طرف سر ، دو تا گوش برای گوسفند قرار دهید . ( با توجه به تصویر می توانید این کار را راحت تر انجام دهید )

  دست کردن گوسفند

 

دست کردن گوسفند

بعد از درست کردن سر گوسفند ، نوبت به چشم های آن می رسد . از دو چشم متحرک مصنوعی می توانیداستفاده کنید . چشم ها را روی صورت گوسفند ، در جای خود چسب بزنید و با استفاده از مداد سفید مطابق شکل برای گوسفند بینی و دهان رسم کنید . حالا سر گوسفند را با چسب به بدنش بچسبانید . گیره های لباس که از قبل رنگ کرده بودید را روی میز قرار دهید و مطابق تصویر روی آن ها چسب بمالید ، سپس بدنه ی گوسفند را روی چسب قرار دهید و کمی فشار دهید تا گیره های لباس و بدنه گوسفند به هم بچسبند و بگذارید خشک شوند .

 

دست کردن گوسفند دست کردن گوسفند دست کردن گوسفند دست کردن گوسفندهنگامی که چسب کاملا خشک شد ، می توانید گوسفند را به صورت ایستاده قرار دهید . درست کردن گوسفند پنبه ای ما به پایان رسید.

ایده های ساده دیگری هم برای ساخت کاردستی با وسایل ساده می توانید ببینید. با مراجعه به مطلب کاردستی بطری نوشابه ، ساخت پنگوئن های زیبا را ببیند. یا اگر از کاردستی های بشقابی خوشتان می آید پیشنهاد می کنیم مطلب کاردستی بشقابی ،۳ ایده بامزه و جذاب  را دنبال کنید.

 

دست کردن گوسفند

 

منبع : kardasti.net

گردآوری و تلخیص : نی نی یاری