می توانید با استفاده از جوراب، نخ و سوزن و چند کوک ساده یک اسباب بازی زیبا و جالب برای کودک خود درست کنید .

 

2

 

مرحله 1 
 

وسایل مورد نیاز :

جوراب کوچک از جنس پنبه ( شما یک جوراب برای درست کردن خرگوش نیاز دارید ، رنگ مناسبی را باید انتخاب کنید ، ما رنگ آبی و صورتی را انتخاب کردیم )

سوزن

قیچی

نخ سیاه

مداد صورتی نرم

روبان و یا دیگر وسایل تزئینی

پشم شیشه ( برای پر کردن داخل عروسک )

نخ به رنگ جوراب

توپک های پشمی و کاموایی

 

3

مرحله 2 

طریقه ی درست کردن عروسک :

درست کردن گوش های خرگوش

برای این کار ابتدا جوراب را به سمت پشت بر می گردانیم و قسمت پنجه های جوراب را مانند تصویر از وسط ، قیچی می زنیم، سپس قسمت بالایی که بالای گوش های خرگوش هست را به شکل دو مثلث در می آوریم.

برای دوختن ، از قسمت بالای گوش سمت راست شروع کنید و دوختن را همین طور ادامه دهید و پایین داخل گوش و سپس گوش چپ را بدوزید ، برای دوخت از بخیه های ریز استفاده کنید و در آخر هم گره بزنید.

جوراب را بین انگشتان دستتان فشار دهید  تا مطمئن شوید تمام درز های گوش خرگوش دوخته شده باشد.

 

6 4

5 

پر کردن درون عروسک

با استفاده از پشم شیشه درون جوراب را پر کنید . بعد از پر کردن جوراب ، می بینید که مقداری از جوراب اضافی و بلند است ، پس از قسمتی که کش جوراب وجود دارد ، می توانید با قیچی برش بزنید تا به اندازه ی دلخواه برسد .

حالا قسمت پایینی و انتهایی جوراب را با استفاده از چند کوک ببندید . طریقه ی صحیح کوک زدن در انتهای جوراب را می توانید در تصویر مشاهده کنید .

در مرحله ی بعدی برای بهتر مشخص شدن گوش خرگوش ، باید مثل تصویر بالای صورت عروسک و انتهای گوش ها یه ردیف کوک بزنید و پس از اتمام کوک ، نخ کوک را بکشید تا جمع شود .

 7 8 9 10 11

 

درست کردن اجزای صورت عروسک

با نخ سیاه و سوزن، برای عروسک، چشم درست کنید ، ابتدا یک چشم و سپس چشم بعدی و در ادامه دهان خرگوش را با همان نخ سیاه مشخص کنید . بعد با استفاده از یه مداد صورتی نرم ، به عنوان سرخی گونه عروسک برای خرگوش رسم کنید. با استفاده از یک توپک پشمی برای خرگوش تان یک دم کوچک بگذارید و به قسمت پشت عروسک وصل کنید .

 

12 13 14 15 16 17 18

برای تزئین بیشتر عروسک هم از توپک های کاموایی و روبان و … می توانید استفاده کنید . چشم های عروسک تان را به شکل دلخواه درست کنید .

 

19 20 21 22

 

این عروسک دست ساز و بامزه را به کودک تان هدیه دهید ، خواهید دید که چقدر خوشحال می شود .

 

1

 

منبع : kardasti.net

گرد آوری و تلخیص : نی نی یاری