نی نی یاری، خانم رباع: اگر به دنبال راهنمایی های حرفه ای برای دکوراسیون اتاق کودک  خود هستید خواندن مطلب زیر در  مورد نحوه چیدمان اتاق کودک و دیدن آلبوم های موجود  در  این نوشته به شما کمک خواهد کرد تا دکوراسیون اتاق کودک خود را حرفه ای بچینید.

beautiful-girls-bedroom-ideas-with-lovely-pink-bed-frame-colors-feat-storage-cabinet-also-white-laminate-wood-flooring-ideas-994x694

راهنمای دکوراسیون اتاق کودک: نقطه ی کانونی تعیین کنید

اولین قدم در دکوراسیون اتاق کودک این است که یک نقطه کانونی مشخص کنید. یک نقطه ی کانونی هم موضوع و هم استحکام طرح شما را مشخص می کند! همانگونه که هر نقاشی موضوع خاصی دارد هر دکوراسیون هم باید یک نقطه ی کانونی داشته باشد که توجه بیننده را به خود جلب کند!

نقطه ی کانونی در دکوراسیون اتاق کودک  شما می تواند ست تخت خواب بچه، یک قطعه ی هنری یا ترکیبی از قابهای کوچک و دکوراسیون های دیواری باشد!

راهنمای دکوراسیون اتاق کودک : رنگ اتاق کودک 

رنگهای خنثی انتخاب های عالی ای برای اتاق کودک هستند، می توانید اتاق را بعدا برای بزرگتر شدن کودک و یا هم اتاقی های احتمالی تغییر دهید یا بزرگتر کنید. همیشه می گویند که از رنگی کردن اتاق واهمه نداشته باشید. رنگ های متنوعی برای دکوراسیون اتاق کودک قابل استفاده است ؛

اگر به بژ علاقه ندارید می توانید از نیلی و یا سبز نعناعی استفاده کنید! اگر می خواهید بدون استفاده از قلم مو رنگ را به اتاق بیاورید دکوراسیون رنگی بخرید! تخت های روشن و چند بالش رنگی هم می توانند طراحی شما را دراماتیک کنند!

1

2

رنگ زرد آفتابی انرژی زیادی به گوشه و کنار این اتاق داده است. تلفیق آن با رنگ سفید و پوستر های توپ توپی که طر ح مشهور لهستانی است اتاق زیبایی برای بچه هایی که در آستانه نوجوانی هستند می تواند باشد.

5

رنگ آمیزی اتاق کودک   راهنمای تصویری انتخاب رنگ اتاق کودک در مطلب بهتربن انتخاب برای رنگ آمیزی اتاق کودک چیست؟  اطلاعات بیشتر و کامل تری را از رنگ ها و ویژگی های هر یک برای اتاق بچه ها در اختیارتان قرار می دهد.

  • با نقوش بازی کنید!

اگر به دکور علاقه مند نیستید شاید تصمیم بگیرید نقوش سخت را کنار بگذارید! اما این کار یک اشتباه است! هیچ چیز مانند طرح و نقش به یک دکور زندگی نمی بخشد! از نقش اضافه کردن نترسید! نقوش راه راه یا خال خالی بسیار ساده تر از آنچه شما فکر می کنید هستند!

  • یاد بگیرید عاشق بافت ها باشید!

اگر دکوراتورها یک راز خارق العاده داشته باشند، آن توانایی دیدن دنیا به صورت بافت است! این عنصر مهم در طراحی معمولا نقش بزرگی در ساخت فضایی غنی و در کیفیت مجله های مد و دکور دارند!

  • تنوع در تناسب

ایجاد تنوع در سایز و تناسب هم یکی دیگر از کارهای حرفه ای هاست! موقع طراحی دکوراسیون اتاق کودک دنبال راهی برای ساخت تقابل های لطیف باشد. مثلا یک آینه ی بزرگ را روی یک میز متوسط و ساده بگذارید یا دسته ای متراکم از قابها را روی یک دیوار خالی بچینید. چیزهای غیر منتظره همیشه جلب توجه می کنند.

  • فضاسازی کنید.

همه ی اتاق را پر نکنید! یک طراحی خوب نیازمند فضایی برای تنفس است. به جای پرکردن فضایتان با مبلمان و وسایل، به وسایل کمتر اما با کیفیت بهتر قناعت کنید!

ممکن است اتاق کودک شما هم کوچک باشد و همیشه برای چیدمان آن دردسر داشته باشید. ایده های چیدمان اتاق کودک برای فضاهای کوچک  راهنمایی های تصویری و کاربردی مفیدی در این زمینه  به شما ارائه می دهد.

  • نورپردازی را درست انجام دهید!

نورپردازی یک هنر است نه چیزی که بعدا باید به آن فکر کرد. یک اتاق زیبا چه فایده ای دارد اگر نتوان زیبایی های آن را دید؟

  • اتاق را بپوشانید!

هیچ بهانه ای برای پنجره ها و زمین برهنه وجود ندارد! آنها را باید پوشاند!

  • زیاد به ست کردن فکر نکنید!

ممکن است مغازه سیسمونی محلتان شما را به خرید قطعاتی که ست هم هستند ترغیب کند! به یاد داشته باشید یک کلکسیون برگزیده از قطعات ست شده با هم، همیشه نیاز بیشتر به فضای جالب تر را می طلبد!

  • کارهای هنری را در ارتفاع قابل دیدن بگذارید!

تازه کارها معمولا قطعه های هنری را بلندتر می زنند! به یاد داشته باشید هنر برای مردم است نه برای دیوارها! آویزان کردن نقاشی ها و قابها و کارهای هنری در ارتفاعی که چشم بتواند آنها را راحت ببیند اهمیت بسیاری دارد!

  • کاربردی کار کنید!

در خرید وسایل اتاق کودک به جای چیزهای شیک دنبال چیزهای کاربردی هم باشید! قطعات را منعطف، راحت و آسان در تمیز کردن انتخاب کنید و به بزرگتر شدن کودکتان هم فکر کنید. همیشه راحتی خود و کودکتان را در اولویت بگذارید!

گالری تصاویر دکوراسیون اتاق کودک 

 در ادامه می توایند یک گالری زیبا  از تصاویر الهام بخش دکوراسیون اتاق کودک را مشاهده بفرمایید.

دکوراسیون اتاق کودک