نی نی یاری، خانم رباع: از صورتی که یک رنگ متداول برای اتاق دختران است گرفته تا رنگ های مدرن تری مانند بنفش، آبی روشن، نارنجی، طلایی و حتی سبز و رنگ های تیره تر پسرانه شما می توانید هر رنگی را به عنوان رنگ اتاق کودک دلبندتان انتخاب کنید. انتخاب رنگ اتاق کودک یکی از اساسی ترین موضوع برای شروع یک دکوراسیون و فرصتی جذاب برای داشتن بی نهایت انتخاب در اعمال دکوراسیون اتاق کودک است. به یاد داشته باشید انتخاب رنگ اتاق کودک نقش مهمی در تم و استایل اتاق بازی می کند.

انتخاب رنگ اتاق کودک: چگونه شروع کنم؟

برای انتخاب رنگ اتاق کودک به طرح ها نگاهی بیاندازید. برای مثال اگر یک پارچه پرده دارید که طرح را بسیار دوست دارید یکی  دو رنگ از آن بیرون بکشید و این رنگها را در جای جای اتاق استفاده کنید.
رنگ اتاق کودک
تخت ها هم می توانند جای مناسبی برای شروع فرایند انتخاب رنگ اتاق کودک باشند. لحاف جدید اتاق ممکن است الهام بخش خوبی برای رنگ های دیوار باشد، مجبور نیستید حتما از همان رنگ استفاده کنید فقط باید رنگ ها را طوری انتخاب کنید که با هم در هارمونی و هماهنگی باشند. انتخاب همان رنگ در طیف های متفاوت کمی روشن تر و یا کمی تیره تر هم فکر خوبیست.
یک پیشنهاد دیگر اگر از قبل تم اتاق را انتخاب کرده اید این است که از تم الهام بگیرید و رنگ ها را مشخص کنید. شاید صورتی مناسب یک تم هنری، سبز مناسب تم باغ و آبی و زرد مناسب تم ساحلی باشند. حتی می تواند رنگ متفاوتی را با رنگ اصلیتان ترکیب کنید و یک ایده ی نو خلق کنید.

انتخاب رنگ اتاق کودک: نحوه استفاده از رنگ غالب

به محظ اینکه یکی دو رنگ را انتخاب کردید به دنبال رنگ غالب بگردید. اگر از طرفداران رنگ های تیره هستید ولی نمی خواهید کل اتاق را رنگ تیره بپوشاند دیوار اصلی را فقط تیره رنگ کنید و یا از رنگ تیره در وسایل زینتی روی دیوار و در اتاق استفاده کنید. قبل از انتخاب رنگ دیوار چن کاغذ رنگی را به رنگی که می خواهید روی دیوار بگذارید و ببینید کدام را بیشتر دوست دارید. همینطور به نور طبیعی وارد اتاق شده بنگرید و ببینید چگونه در رنگ بندی اتاق تغییر حاصل می شود.

رنگ اتاق کودک

حالا که رنگ مورد نظر خود را انتخاب کردید نوبت بقیه اتاق است پیشنهاد می کنیم ۸ راه چیدن یک اتاق خواب شیک برای کودک را مطالعه کنید و یا اگر همچنان به دنبال ایده های مربوط به رنگ آمیزی اتاق کودک هستید به دیوار اتاق کودک را چگونه نقاشی کنیم؟ سری بزنید.