بهار به معنی نو شدن است ، حس و حال بهاری طبیعت و حتی روحیات انسان را دگرگون می کند . گاهی لازم است در زندگی زناشویی نیز بهار ایجاد کرد و روابط را بازنگری کرد تا شور و نشاط و علاقه بین زوجین مثل روزهای اول زندگی شود. با پیروی از توصیه های زیر می توانید نفس تازه ای به زندگی زناشویی خود بدمید.

 

 couple-niniyari.com

برای اینکه روز به روز علاقه همسرتان را به خود بیشتر کنید خودتان را تغییر دهید

 اگر به نظرتان زندگی مشترک دیگر جاذبه‌ای برایتان ندارد، خودتان مقصر هستید: برخی افراد بعد از گذشت چند سال از زندگی مشترک‌شان، وقتی که همه‌چیز برای‌شان عادی می‌شود، احساس می‌کنند شروع رابطه‌شان از ابتدا هم اشتباه بوده است و باید رابطه جدیدی را شروع کنند؛ در صورتی که روابط قدیمی‌تر در میان زوج‌ها نشان می‌دهد با گذشت زمان شاید برخی جرقه‌ها خاموش شوند، ولی پایه‌های اعتماد و همکاری در بین آنها بسیار قوی‌تر و محکم‌تر شده و همین اعتماد و تعهد موجب بزرگ‌تر شدن عشق میان آنها می‌شود.

پس برای تداوم زندگی مشترک نیازی به جرقه‌های تازه نیست؛ عشق دیرینه، آتشی گرمابخش و دلچسب و تاثیرش از هر جرقه‌ای بیشتر است.

هرگز با عصبانیت به رختخواب نروید: تمام روز را فرصت دارید به حل مشکلات و اختلافات خود بپردازید. چه با همسرتان مخالف باشید چه موافق، چه قهر، چه آشتی، در هر حالتی سعی کنید با ورود به رختخواب عصبانیت‌تان فروکش کند. این زمان از شبانه‌روز و این بخش خانه، فقط برای به دست آوردن آرامش و خستگی در کردن است.

جنگ و دعوا دارید: اگر با هم جنگ و دعوا دارید، به این معنی نیست که زمان جدیدی فرا رسیده است. تحقیقات نشان می‌دهد، زوج‌هایی که اصلا با هم درگیری و نزاع ندارند، از اینکه با یکدیگر رودررو شوند، گریزانند. آنهایی که به هیچ‌وجه دعوا نمی‌کنند، بیشتر در معرض خطر طلاق هستند. عکس آن نیز صادق است. ناسازگاری‌ها و اختلافات بیش از اندازه نیز به همین اندازه به پیکره خانواده آسیب می‌رسانند و جدایی، طلاق و برخی عواقب تلخ را در پی دارند.

لحظاتی را فقط به خودتان و لذت بردن از یک کار سرگرم‌کننده اختصاص دهید: بدون حس استقلال و آزادی عمل، هر یک از زوج‌ها احساس خواهد کرد که در یک دام گیر افتاده است. علاقه‌های شخصی خود را دنبال و سعی کنید کارهایی را بیابید که انجام‌شان برای‌تان لذت‌بخش است. مسلما هر کسی با انجام یک کار سرگرم کننده می‌تواند لحظاتی را برای خودش خوش باشد. این سرگرمی‌ها با رعایت چارچوب قوانین خانواده، هیچ آسیبی به شما و همسرتان نمی‌زنند.

سعی کنید سرگرم‌کننده و شوخ‌طبع باشید: زندگی در عصر جدید، بدون استرس و تنش امکان پذیر نیست؛ اما به هر حال باید سعی کنید هر طور که شده روح شوخ‌طبعی را در زندگی خود زنده نگه دارید. زن و مردی که بتوانند با هم به یک موضوع بخندند، معمولا توانایی انجام کارهای سرگرم کننده دیگر را نیز پیدا می‌کنند.

در دسترس او باشید: برای یکدیگر وقت بگذارید. برای صحبت کردن با هم، قدم زدن در کنار هم و یا کارهای دیگر وقت صرف کنید.

بعضی چیزها را به گذر زمان بسپارید: وقتی با هم اختلاف دارید، بهتر است آن را رها کنید و اجازه دهید روزگار خودش آن را حل کند. عصبانی شدن فایده‌ای ندارد. مشاجره و اختلاف در هر خانواده‌ای وجود دارد و وجود اختلاف به معنی عدم موفقیت در روابط نیست. اما طریقه برخورد شما بسیار مهم است. استرس را وارد رابطه خود نکنید و مسائل کوچک را فراموش کنید. مسائل بزرگ را هم به دست زمان بسپارید.

به همسرتان توجه کنید

مستقیم به چشم‌های او نگاه کنید: وقتی که مستقیم به چشم‌های همسر خود خیره می‌شوید، می‌توانید خیلی راحت توجه او را به خود جلب کنید. خودتان را برای همسرتان آراسته و مرتب کنید. زنان دوست دارند همیشه همسر خود را با سر و وضع مرتب و آراسته ببینند. آنها می‌خواهند همسرشان هم تمیز و مرتب باشد و هم بوی خوش بدهد. لزوما نباید همیشه بسیار تمیز و اصلاح کرده باشید، بلکه شانه زدن موها، شستن دست و صورت و استفاده از لباس‌های تمیز و مرتب آنها را راضی می‌کند.

وقتی با همسرتان هستید تمام توجه خود را به او معطوف کنید: این روزها کمتر کسی به نوشتن کلمات و جملات محبت‌آمیز روی یک تکه کارت یا کاغذ توجه می‌کند. اغلب مردم ترجیح می‌دهند که علاقه خود را به همسرشان یا در حضور او و یا به صورت تلفنی ابراز کنند؛ ولی گاهی اوقات تاثیر کاغذی که روی آن نوشته‌اید دوستش دارید، بیشتر است.

وقتی علاقه خود را به صورت حضوری و رودررو و در یک زمان مشخص، مثل سالگرد ازدواج، روز تولدش و یا هر مناسبت دیگر به همسرتان نشان می‌دهید، دقت داشته باشید که تمام توجه خود را به او معطوف کنید. بهتر است در چنین اوقاتی تلفن همراه خود را خاموش کنید. او هرگز دوست ندارد وقتی که در کنارش هستید، توجه‌تان را با کس دیگری قسمت کنید.

بهتر است از او یک سوال بپرسید: تمام زنان دوست دارند که درباره خودشان حرف بزنند. آنها در این زمینه بسیار خبره هستند. با پرسیدن یک سوال راجع به خودش می‌توانید از یک مکالمه پر محبت با او لذت ببرید. می‌توانید از چیزهایی که دوست دارد، شروع کنید و هر بار که جمله‌ای می‌گویید و یا حرفی از دهان او خارج می‌شود، طوری نگاهش کنید که نشان دهد به شنیدن حرف‌هایش و صحبت کردن با او علاقه‌مند هستید.

کاربر گرامی، اگر تمایل دارید مطالب بیشتری مرتبط با این موضوع بخوانید کلیک کنید.

راه های کوچک کردن شکم بعد از زایمان (۱)

 مراقبت های ضروری مورد نیاز مادران پس از زایمان

 

[box type=”shadow” align=”” class=”” width=””]فیلم زایمان طبیعی  زایمان طبیعی بدون درد کاردستی کودک  تزیین جشن تولد بچه ها   آموزش بافت کلاه کودک   بافتنی کودک  فیلم آموزش بافت کلاه کودک  لیف قلاب بافی بچگانه  دوخت لحاف سیسمونی  الگوی عروسک نمدی  نقاشی میوه ها  کشیدن ماشین   شروع غذای کمکی   مدل لباس عروس دخترانه   [/box]