نی نی یاری، خانم رباع: یکی از زیباترین خاطرات و عزیزترین وسایلی که می توانید برای کودکتان هنگام رفتن به مدرسه فراهم کنید یک جامدادی بافتنی مامان بافت است. هیچ چیز بیشتر از کارهای دستی و هنرمندانه که با عشق مادرانه ی شما ساخته شده است فرزندتان را خوشحال نمی کند. در گذشته مداد شمعی خانگی برای کودکتان بسازید و بازی الفبای نمدی برای کودکانتان بسازید را آموزش دادیم امروز می خواهیم بافتن جامدادی بافتنی به شکل جغد را به شما بیاموزیم.

جامدادی بافتنی به شکل جغد ببافید

جامدادی بافتنی

وسایل مورد نیاز جامدادی بافتنی:

کلاف کامل کاموا در دو رنگ برای بدنه ی کار و اصل جامدادی

سه رنگ کاموا ترجیحا به رنگ های سیاه و سفید برای چشم ها و شیری ا زرد برای نوک جغد

یک عدد قلاب بافتنی سایز H

دو عدد دکمه

سوزن کاموا

قیچی

 

جامدادی بافتنی

روش بافت جامدادی بافتنی:

ابتدا از بافت های ساده پایه بلند شروع کنید و به اندازه 43 رج ببافید تا رج 39 در هر ردیف 30 بافت پایه بلند ببافید و در رج 40 تا رج 43 از هر ردیف دو بافت کم کنید. به این صورت که رج 40 دارای 28 گره، رج 41 دارای 26 گره، رج 42 دارای 24 گره و رج اخر دارای 22 گره باشد. در پایان باید قطعه ی زیر را داشته باشید:

جامدادی بافتنی

از رج اول تا رج هجدهم پشت جامدادی را تشکیل می دهد و رج نوزدهم تا رج سی و ششم هم جلوی جامدادی است مابقی رج ها ( از رج 37 تا 43) هم درب جامدادی را تشکیل خواهند داد. جامدادی را با توجه به رج ها تا کنید و کنار دو طرف آن را با سوزن و کاموا بدوزید.

جامدادی بافتنی

برای چشم ها دو دایره ببافید به این صورت که شامل چهار دور بافتن است ببافید دور اول را 8 بافت پایه بلند دور دوم را 16 بافت پایه بلند دور سوم را 24 بافت پایه بلند و دور اخر را 32 بافت پایه بلند ببافید.

یک مثلث هم برای منقار ببافید و هر سه قطعه را با نخ و سوزن به جامدادی بدوزید. دکمه ها را به پشت بدوزید تا جامدادی آماده شود.

جامدادی بافتنی جامدادی بافتنی