نی نی یاری، خانم رباع: دامن توتو دامنی بسیار زیبا و شیک و کودکانه است که برای ساختن آن نیازی به دوختن ندارید. دامن توتو به خاطر شکل زیبا و فرم آن دختربچه ها را شیفته ی خود می کند. امروز قصد داریم روش ساخت دامن توتو را آموزش دهیم.

 

دامن توتو

وسایل مورد نیاز ساخت دامن توتو:

تور در رنگ های مختلف 

روبان

قیچی

 

روش ساخت دامن توتو:

ابتدا رنگ تور ها و تعداد رنگ ها را انتخاب کنید. ما در اینجا از ترکیب رنگهای آرامش بخش و ملایم ارغوانی، بنفش، آبی، و فیروزه ای استفاده کرده ایم.

حالا نوبت روبان است. روبان را در اندازه ی مورد نظر خود برش بزنید. اگر نمی دانید چه اندازه ی مناسب دختر کوچولوی دلبند شماست از جدول زیر راهنمایی بگیرید. در این جدول اندازه ی طول روبان برای کودکان شش ماهه تا هشت ساله به اینچ آورده شده است. (راهنمایی: هر اینچ 2.54 سانتی متر است.)

 

دامن توتو

حالا که روبان رو بریدید نوبت تور است. تور هایتان را در نوارهایی به طول دو برابر روبان دور کمر برش بزنید. حالا تور ها را از وسط تا کنید طوری که روبان در وسط آن قرار بگیرد و مانند شکل پایین گره بزنید.

در تعداد تورها و گره ها قانونی وجود ندارد و همه چیز کاملا به سلیقه ی شما بستگی دارد. به یاد داشته باشید هر چه تو بیشتری استفاده کنید و گره ها به هم نزدیک باشند دامن پرتر و زیباتری خواهید داشت. در پایان دو سر روبان را دور کمر دختر کوچولوی دلبندتان ببه صورت پاپیون ببندید تا زیبایی دامن توتویی که ساختید را ببینید.

 

دامن توتو

امیدواریم از این آموزش لذت برده باشید. اگر به دنبال ایده های ساختنی دیگر برای کودکان هستید میتوانید از سایر پست های ما در زمینه  ایده های ساختنی مجموعه نی نی یاری دیدن کنید و چنانچه به دنبال آموزش های خیاطی هستید نگاهی به آموزش های خیاطی موجود در سایت بیندازید.