تمرینات زیر ماهیچه های شكمی، اصلی بدن و ستون فقرات را تقویت كرده و باعث می شود تا شكم صاف و تختی داشته باشید. با درگیر شدن ماهیچه های شكمی و اصلی بدن، وضعیت ایستادن شما بهبود یافته و بسیاری از دردهای شما كاهش می یابد. با یك حركت شروع كنید و به تدریج حركات بعدی را به برنامه خود اضافه كنید تا بتوانید تمرینات را بطور كامل انجام دهید. در پایان و هنگامی كه تسلط كافی برای انجام این حركات را بدست آورید هر حركت را 15 مرتبه تكرار كنید.

صاف کردن شکم ، ورزش های کوچک کردن شکم

حرکات ورزشی برای صاف کردن شکم بعد از زایمان 

حلقه وارونه

به پشت دراز كشیده، پاها را صاف و برای راحتی بیشتر كمی زانوها را خم كنید و شانه را فشرده نمایید. دست ها را در دو طرف بدن قرار داده (كف دست ها روی زمین قرار گیرد)، به آرامی پاهای خود را به سمت بالا برده بطوریكه باسن و ران با زانو زاویه 90 درجه تشكیل دهد، به آرامی دستها را به زمین فشار داده، عمل دم را انجام داده، سپس بازدم (بطور عمیق) بطوریكه با كمك ماهیچه های شكمی زانوها به سینه نزدیك شوند.

یك لحظه در این حالت باقی مانده و بازدم را كامل نمایید، عمل دم را انجام داده و به آرامی به وضعیت اولیه برگشته، بطوریكه زانو و باسن در زاویه 90 درجه قرار گیرند. حركات نشسته با نوار پارچه ای

نوار پارچه ای مناسب حركات ورزشی را از درازا روی صندلی قرار داده و روی صندلی بنشینید بطوریكه یك سر نوار پارچه ای زیر باسن شما و یك سر دیگر آن روی پشتی صندلی باشد، سپس با دست سر آزاد نوار پارچه ای را بگیرید (از پشت) بطوریكه نوار به موازات ستون فقرات قرار گیرد، كف پاهای خود را بر روی زمین قرار دهید، آرنج ها را به سمت بالا برده بطوریكه نوار پارچه ای كشیده شود و مقاومت احساس كنید و عمل دم را انجام دهید. سپس ستون فقرات را كمی خم نموده و ماهیچه های شكم را منقبض و به سمت داخل جمع كنید، همزمان عمل بازدم را انجام دهید.، به آرامی به وضعیت اولیه باز گردید.

حركت پلانك

زانوها و ساعد دو دست را روی زمین قرار دهید، ماهیچه های شكم را منقبض كرده و استخوان انتهای ستون فقرات را جمع كنید بطوریكه در امتداد شانه قرار گیرد. به آرامی زانوها را از زمین بلند كرده (می توانید ابتدا یكی از زانوها را از زمین بلند كنید) بطوریكه بدن شما از سر تا باسن صاف و در یك راستا قرار گیرند. اجازه ندهید تا شكم شما به سمت پایین متمایل شود. باسن خود را منقبض نگهدارید و بطور طبیعی نفس بكشید، به اندازه 2 نفس در این حالت باقی بمانید، سپس زانوها را به سمت پایین نزدیك كرده و به وضعیت اولیه باز گردید.

کاربر گرامی، اگر تمایل دارید مطالب بیشتری مرتبط با این موضوع بخوانید کلیک کنید.

راه های کوچک کردن شکم بعد از زایمان (۱)

 مراقبت های ضروری مورد نیاز مادران پس از زایمان

 

[box type=”shadow” align=”” class=”” width=””]فیلم زایمان طبیعی  زایمان طبیعی بدون درد کاردستی کودک  تزیین جشن تولد بچه ها   آموزش بافت کلاه کودک   بافتنی کودک  فیلم آموزش بافت کلاه کودک  لیف قلاب بافی بچگانه  دوخت لحاف سیسمونی  الگوی عروسک نمدی  نقاشی میوه ها  کشیدن ماشین   شروع غذای کمکی   مدل لباس عروس دخترانه   [/box]

منبع : نی نی سایت