نی نی یاری، سلطانی نژاد: در این مطلب به شما شیوه ساختن یک عروسک جورابی یه شکل اژدهایی بامزه  آموزش داده می شود. ساختن این عروسک بسیار ساده است و شما می توانید در مهمانی ها و جشن ها از آن برای شاد کردن و سرگرم کردن کودکتان استفاده کنید.

 

عروسک جورابی

چیزهایی که برای ساختن عروسک جورابی نیاز دارید:

  • یک جوراب قرمز
  • فوم قرمز
  • نوارهای فوم قرمز و زرد و نارنجی
  • چسب قرمز رنگ براق
  • چسب پارچه 
  • مداد پارچه 

دستورالعمل ساختن عروسک جورابی :

با استفاده از فوم قرمز رنگ دو بال و یک دم را برش دهید و با استفاده از چسب براق آن ها را تزئین کنید.

 اژدهای عروسکی

دست خود را داخل جوراب کنید و محل قرار گرفتن چشم ها، بال ها و دم را علامت بزنید. حالا جوراب را صاف روی یک سطح قرار دهید و چشم ها،بال ها و دم را در محل های مشخص شده بچسبانید.

حالا وقت ساختن آتشی است که از دهان این اژدهای عروسکی بیرون می آید. با استفاده از فوم زرد رنگ، شکل زبانه آتش را برش دهید. همین شکل را با استفاده از فوم نارنجی ولی در اندازه کوچکتر برش دهید. دوباره همین شکل را با استفاده از فوم قرمز و این بار کوچکتر از قبل برش دهید. حالا این زبانه های آتش را روی هم بگذارید و با چسب به هم بچسبانید.

دست را داخل جوراب کنید و از انگشت شصت برای قسمت پایین دهان استفاده کنید. محل آتش را در دهان اژدهای عروسکی علامت بزنید. جوراب را از دست خود در بیاورید. زبانه های آتش را به محل مشخص شده بچسبانید. 

جهت زبانه ها باید به سمت عقب جوراب باشد تا وقتی شما انگشت شصت خود را وارد جوراب می کنید ظاهر خوبی داشته باشند. در تصاویر زیر اژدهای عروسکی ساخته شده را می بینید.

 

اژدهای عروسکی

اژدهای عروسکی

اژدهای عروسکی

 

اگر علاقه مند به ساختن عروسک های زیبا و ساده با جوراب هستید، آموزش های ساختن خرس عروسکی با جوراب و آموزش ساختن خرگوش عروسکی با جوراب  هم  برای شما جذاب خواهند بود.