در هر فروشگاه بخش لباس کودک با طرح های فانتزی و رنگ های شاد آن یکی از بخش های جذاب است. قدم زدن در این بخش و دیدن مدل لباس کودکان معمولا لبخند را بر لب بزرگترها می نشاند. حالا اگر نوزادی داشته باشید و یا دست در دست کوچولوی خود برای خرید لباس کودک آمده باشید بهتر است که یک سری نکات را که در ادامه مطرح می شود رعایت کنید.

لباس کودک

اگر کودک شما در سنی است که پوشک استفاده می کند، لباس هایی را انتخاب کنید که در قسمت وسط پاها دکمه دار هستند و امکان دسترسی راحت تر به پوشک در آنها وجود دارد.

لباس کودک

سر کودکان نسبت به بدن شان بزرگ است. اگر می خواهید لباس هایی را انتخاب کنید که راحت بپوشند، لباس های جلو باز که در قسمت جلو زیپ یا دکمه دارند انتخاب مناسبی هستند. در صورتی که می خواهید لباس جلو بسته بخرید انواعی که در قسمت شانه دکمه های فشاری دارند را انتخاب کنید.
بچه ها در حال رشد هستند و خیلی زود لباس های شان برای شان کوچک می شود پس در مورد هزینه لباس کودک دقت کنید. توجه داشته باشید که لباس در قسمت های یقه، سرآستین و مچ پاها نرم و راحت باشد و کش های سرآستین و پاچه شلوار تنگ نباشد. مدل لباس کودکی که با سگک قابل تنظیم است و امکان بزرگ و کوچک شدن دارد را می توان مدت بیشتری استفاده کرد.

75259608_medium

از آنجایی که بچه ها لباس خود را خیلی زود کثیف می کنند هنگام خرید لباس کودک این نکته را در نظر داشته باشید و لباس هایی بخرید که شستشوی آنها راحت باشد و امکان شستشو در ماشین لباس شویی را داشته باشد.

برای حفظ سلامت پوست کودک لباس ها را پس از خرید و قبل از پوشیدن بشویید و در جایی که هوا جریان دارد و ترجیحا زیر نور خورشید خشک کنید.

اگر پوشاكی را تهیه می كنید كه جنس كشی دارد، مراقب باشید پارچه كشی آن در اطراف گردن و دست ها و پاها سفت و محكم نباشد و موجب آزار كودك نشود.

هنگام خرید لباس کودک به جنس پارچه لباس توجه کنید. لباس های تهیه شده از مواد مصنوعی برای کودکان مناسب نیستند. لباس هایی که پارچه هایی از جنس الیاف طبیعی دارند را انتخاب کنید. بهتر است لباس کودک از جنس کتان یا درصد بالای کتان باشد. توصیه می شود لباس های زیر و لباس هایی که مستقیم با پوست کودک تماس دارند را از جنس نخی انتخاب کنید. برای لباس های رویی پارچه های حوله ای، مخمل و جین مقاوم و بادوام هستند.

مدل لباس مجلسی کودک چگونه باشد؟

شاید بهتر باشد قبل از خرید لباس مجلسی کودک از خودتان سوال کنید که بچه ها چه مدل لباس مجلسی ای را دوست دارند. کودک دوست دارد لباس مورد علاقه خود را حتی چند بار پشت سر هم بپوشد بنابراین بهتر است اصرار بر پوشیدن لباس دیگری به سلیقه خودتان نکنید چون ممکن است در تمام طول مهمانی به خاطر اینکه لباس راحتی ندارد بهانه گیری کند.

dressnew8-2

در میان مدل لباس مجلسی دخترانه معمولا دختر بچه های سنین 4 تا 7 سال تمایل به داشتن لباس عروس دارند. برای همین است که در بیشتر فروشگاه های لباس مجلسی کودک می توان انواع مدل لباس عروس کودک را از چند ماهگی تا چند سالگی مشاهده کرد.

رعایت هارمونی رنگ ها و ست کردن لباس هایی با رنگ های مناسب و در عین حال شاد نکته دیگری است که در انتخاب لباس مجلسی کودک باید به آن دقت شود.
اگر چند بار برای بچه ها خرید کرده باشید می دانید که قیمت لباس بچگانه به دلیل جنس و ظرافتی که در دوخت لباس کودک به کار می رود از برخی مدل های بزرگسالان هم بیشتر است که البته این موضوع در مورد لباس های برند ها صحت دارد. اما همیشه نیاز به صرف هزینه های زیاد نیست.

دوخت لباس کودک 

دوخت لباس کودک با پارچه های اضافی و صرف کمی زمان و حوصله می تواند تنوعی در کنار لباس های بازاری باشد و از طرفی صرفه جویی قابل ملاحظه ای هم در هزینه ها ایجاد کند. پیراهن های تابستانی و انواع سارافون ها از جمله لباس هایی هستند که می توان بدون داشتن مهارت های حرفه ای خیاطی و تنها با داشتن یک الگو یا ایده به راحتی در خانه دوخت.

چند آموزش مفید برای دوخت لباس کودک را با مراجعه به مطلب دوخت لباس کودک بدون الگو  می توانید مشاهده کنید.