نی نی یاری ، محیا امیری : کاغذ دیواری اتاق کودک یک راهکار بسیار ساده برای تزئین اتاق بچه هاست. همانطور که در بسیاری از مقالات در رابطه با دکوراسیون مطرح شد چیدمان اتاق کودک در سنین مختلف می تواند متفاوت باشد. اتاق نوزاد بهتر است خلوت باشد ولی بچه های خردسال و یا نوجوانان دوست دارند از رنگ های شاد و پرانرژی در اتاق خواب خود استفاده کنند. از آنجایی که نصب و کندن کاغذ دیواری اتاق کودک بسیار آسان است بسیاری از والدین از این روش برای تزئین دیوار اتاق کودکان خود استفاده می کنند تا به راحتی چیدمان آن را عوض کنند و تنوع متناسب با علایق احساسات بچه ها ایجاد کنند.

 

کاغذ دیواری اتاق کودک

یکی از مزایای کاغذ دیواری اتاق کودک تنوع طرح های آن است بنابراین بچه ها می توانند طرح های متناسب سلیقه خود را انتخاب کنند.
استیکر های صورتی و گلبهی با طرح های زیبای شخصیت های کارتونی طبعا در میان دختران طرفداران بیشتری دارد. استیکر های قهرمانان و شخصیت های محبوب پسران یا طرح های ماشین و رنگ های تیره تر برای اتاق پسر بچه ها مناسب است. برای شناخت انواع استیکر های اتاق کودک با مراجعه به مطلب بهترین مدل استیکر اتاق کودک کدام است می توانید اطلاعات کاملی را کسب نمایید. 
استفاده از طرح و مدل های خنثی هم برای همه اتاق ها کاربردی است.

 کاغذ دیواری اتاق کودک

چگونه می توان کاغذ دیواری را از روی دیوار جدا کرد؟

از موضوعاتی که توسط پدر و مادر ها سوال می شود راهکاری است که بتوان با آن به راحتی کاغذ دیواری را از روی دیوار جدا کرد. برای این منظور ایتدا وسایل تزیینی روی دیوار را بردارید و تمامی وسایل و مبل ها در وسط اتاق جمع کنید.

بیشتر کاغذ دیواری‌های تازه به صورت خشک از دیوار کنده می‌شوند و نیازی به بخار یا مواد شیمیایی نیست. برای امتحان کافیست با کاردک از گوشه دیوار به آرامی با زاویه ۴۵ درجه آغاز به کندن کنید تا با کمی دقت کاغذ دیواری به صورت ورقه‌ای ور بیاید. در صورتی که کاغذ تکه‌تکه و خرد شود، لازم است از آب یا مواد شیمیایی استفاده کنید.

به آرامی با کاردک یا ترجیحا ابزار مخصوص این کار که در اکثر ابزار‌ فروشی‌ها موجود است و مانع خراش‌های عمیق و آسیب به دیوار می‌شود، روی کاغذ دیواری را خراش دهید.

یکی دو قسمت از کاغذ دیواری را با یک اسفنج یا غلتک رنگ که در آب‌گرم یا مخلوط آب‌گرم و مواد شیمیایی فرو برده‌اید، خیس کنید. بگذارید رطوبت نفوذ کند بعد کاغذدیواری را از دیوار جدا کنید. آب‌گرم چسب را شل و کارتان را راحت‌تر می‌کند.

از درز کاغذدیواری آغاز کنید. یک کاردک پهن زیر لبه کاغذدیواری بگذارید تا کندن آسان‌تر ‌شود.

کاغذ دیواری اتاق کودک 

 در ادامه نمونه هایی از طرح های زیبای کاغذ دیواری اتاق کودک گردآوری شده است که برای انتخاب الهام بخش خواهد بود.   مطالب بیشتر در مورد دکوراسیون اتاق کودک دخترانه و پسرانه با در بخش  دکوراسیون اتاق کودک مشاهده کنید. 

 

کاغذ دیواری اتاق کودک کاغذ دیواری اتاق کودک کاغذ دیواری اتاق کودک استیکر اتاق کودک کاغذ دیواری اتاق کودک کاغذ دیواری اتاق کودک کاغذ دیواری اتاق کودک

کاغذ دیواری اتاق کودک