مادری که فشارخون بالا دارد خون رسانی به رحم و جنین او و به طور کلی همه اعضای بدنش با مشکل مواجه و حتی ممکن است مختل شود که این امر برای جنین خطرناک است و ممکن است باعث اختلال در رشد جنین شود.

فشارخون در بارداری

عوارض فشارخون در بارداری برای جنین

 

این جنین خوب وزن نخواهد گرفت و در برخی موارد هم به دلیل فشارخون بالا و مسمومیت بارداری پزشک مجبور خواهد بود قبل از ۹ ماه جنین را به دنیا بیاورد.

 

توجه داشته باشید که این افراد ممکن است در دوران بارداری فشارخون شان بیشتر افزایش پیدا کند بنابراین نیاز به داروهای بیشتری خواهند داشت. از سوی دیگر ابتلا به فشار خون ممکن است زمینه ساز ایجاد مسمومیت بارداری در مادر شود.

 

مادران مبتلا به فشارخون بالا برای کاهش و از بین بردن این خطرات باید چه کاری انجام دهند؟

 

باید از ابتدا تحت نظر پزشک باشند و دفعات مراجعه آنها در دوران بارداری بیشتر باشد تا با تجویز داروهای مناسب بیماری کنترل شود و در صورت ایجاد هر مشکلی خیلی زود بتوان آن را کنترل کرد تا مادر و جنین این دوران را به سلامت پشت سر بگذارد.

.

[box type=”shadow” align=”” class=”” width=””]فیلم زایمان طبیعی  زایمان طبیعی بدون درد کاردستی کودک  تزیین جشن تولد بچه ها   آموزش بافت کلاه کودک   بافتنی کودک  فیلم آموزش بافت کلاه کودک  لیف قلاب بافی بچگانه  دوخت لحاف سیسمونی  الگوی عروسک نمدی  نقاشی میوه ها  کشیدن ماشین   شروع غذای کمکی   مدل لباس عروس دخترانه   [/box]