a8eb7638bda34be9af405f205bbc3e93

 

انیمیشن «ماه»
عنوان اصلی: La Luna
کارگردان: Enrico Casarosa

شرکت تولید کننده: Pixar Animation Studios
کشور تولید کننده: آمریکا
زمان: ۷ دقیقه
لینک دانلود مستقیم انیمیشن

 

سفر به ماه می‌تواند یکی از شگفت‌انگیزترین اتفاقات در طول تاریخ زندگی آدم‌ها باشد. ما فضانورد نیستیم اما شاید بتوانیم با توانایی‌هایمان به ماه سفر کنیم، مثل پسر بچه‌ی انیمیشن «La luna» (ماه). این پسر بچه‌ی کوچک برای تفریح، خوش‌گذرانی و یا کشف به ماه سفر نمی‌کند، بلکه همراه پدربزرگش برای کار مهم‌تری پا به  ماه می‌گذارد. او برخلاف فضانوردان سوار سفینه‌ی فضایی  نمی‌شود و لباس فضانوردان را نمی‌پوشد، بلکه با لباس‌های معمولی و کلاه کوچکش سوار یک قایق معمولی می‌شود و با پدر و پدربزرگش در دریا می‌رانند. آنها آن‌قدر روی سطح آب جلو می‌روند که به نزدیکی ماه می‌رسند. فکر می‌کنید پسربچه‌ی کوچک برای اولین بار در زندگی‌اش چطور  قدم به ماه روشن و درخشان می‌گذارد ؟ با یک نردبان چوبی!

 

la_luna_your_kid_will_absolutely_love_this_movie - Copy - Copy

 

خوبی تماشای این انیمیشن این است که ساده‌ترین و معمولی‌ترین راه‌ها را در دنیای پر پیچ و خم، پیش رویمان می‌گذارد و می‌گوید: خب حالا که نمی‌توانید به ماه سفر کنید هیچ اشکالی ندارد. غصه خوردن هم ندارد. در ذهن‌تان تخیل کنید و بعد این کار را  انجام دهید. شما می‌توانید با سخت‌ترین کارها در زندگی‌تان هم به همین صورت مواجه شوید. شما قبلا با خیال‌کردن نیمی از آن کار را انجام داده‌اید.

دیدن «زیبایی‌ها» و پرداختن به آنها یک اتفاق رویایی نیست، آن‌ها (زیبایی‌ها) خیلی آسان می‌توانند به واقعیت تبدیل شود. پسر بچه‌ی انیمیشن “ماه” که از دعواهای پدر و پدربزرگش ناراحت و متعجب است، سعی می‌کند به روشی زیبا حواس آن‌ها را از دعواهای تکراری‌شان پرت کند و این یعنی انجام دادن کاری ساده و معمولی اما در نهایت زیبا.

 

La-Luna-image

 

تماشای انیمیشن “ماه” علاوه بر لذتی که به شما می‌دهد، داستانی جالب و پایانی فوق العاده دارد. امشب که از پشت پنجره‌تان به ماه نگاه کردید به او چشمکی  بزنید و با لبخند بگویید: حالا من هم داستان پسربچه‌ای را که همیشه با نردبان به دیدنت می‌آید، می‌دانم!

 

منبع : یادبان