نی نی یاری، خانم رباع: فرایند دکوراسیون اتاق کودک کاری فوق العاده هیجان انگیز و جذاب است به طوری که معمولا پرداختن به جزئیاتی که کمتر به چشم می آیند ولی حیاتی و مهم هستند را فراموش می کنیم. اما همه چیز نقش خود را دارد و هیچ چیزی آنقدر بی ارزش نیست که بتواند از آن چشم پوشی کرد. پرده اتاق کودک هم جزئی حیاتی و مهم از دکوراسیون اتاق کودک است که نباید نادیده گرفته شود. انتخابی زیبا برای پرده اتاق کودک زیبایی دکوراسیون کل اتاق را دو چندان می کند. اما چگونه می توان یک پرده ی خوب را انتخاب کرد؟ با ما همراه باشید تا به جواب دست پیدا کنید.

 

انتخاب پرده اتاق کودک : رنگ

رنگ در دکوراسیون بسیار اهمیت دارد! اگر اتاق تم خاصی دارد یا با رنگ خاصی دکوراسیون شده است رنگ پرده هم باید با بقیه ی اتاق همخوانی داشته باشد. می توانید رنگ پرده را روشن و یا تیره انتخاب کنید . رنگهای تیره به خاطر آرامش و تاریک کردن اتاق بیشتر مناسب نوزادان است چرا که نوزادان به خواب نیاز دارند اما رنگهای روشن به خاطر شادی بخش بودنشان بیشتر برازنده اتاق کودکان بزرگتر هستند.

 

پرده اتاق کودک

انتخاب پرده اتاق کودک : ست کردن پارچه پرده با سایر وسایل اتاق

یکی از فاکتورهای مهم قبل از انتخاب پرده توجه به پارچه وسایل دیگر مانند بالش، ملحفه ها، فرش و .. است. طرح پارچه را متناسب با این وسایل آماده کنید. مانند عکس زیر که طرح و رنگ پرده ها کاملا متناسب با سایر وسایل اتاق است و زیبایی یک اتاق دخترانه را منعکس می کند.

 

پرده اتاق کودک

انتخاب پرده اتاق کودک : از پرده های ساده اجتناب کنید

پرده های ساده مناسب بزرگتر هاست و برای بچه ها که همیشه شاد و پر انرژی هستند حوصله سر بر و کسل کننده خواهد بود. شما می توانید مانند تصویر زیر که مناسب اتاق پسر بچه هاست پرده اتاق کودک  خود را طرحدار انتخاب کنید.

 

پرده اتاق کودک

انتخاب پرده اتاق کودک : پرده های پسرانه

پسر بچه ها عاشق ماشین و کامیون و روبوت و .. هستند. مسلما یک پرده با طرح ماشین مانند تصویر زیر برازنده و مناسب اتاق یک پسربچه است.

 

پرده اتاق کودک

انتخاب پرده اتاق کودک : پرده های دخترانه

 دختر بچه ها هم عاشق فانتزی و پروانه و پری و پرنسس ها هستند. در انتخاب طرح پرده همیشه باید به جنسیت بچه توجه کرد. چرا که یکی از عوامل بسیار مهم در دکوراسیون اتاق است.

 

پرده اتاق کودک

انتخاب جنس پرده اتاق کودک

پرده ها دلیل دیگری جز زیبایی هم دارند. یک پرده ی خوب باید طوری باشد که جلوی گرد و غبار را هم بگیرد مخصوصا که بسیاری از بچه ها به گرد و خاک آلرژی دارند و همینطور برای نوزادان که ممکن است چشمشان با اشعه ی خورشید اذیت شود باید پرده ای با پارچهای کلفت که از نور خورشید ممانعت کند خرید.

 

پرده اتاق کودک

انتخاب پرده اتاق کودک : پرده های سنگین

پرده هایی که پارچه های سنگین دارند از ورود گرما به درون اتاق کودک و گرمازدکی او جلوگیری می کنند. این نوع پرده ها مناسب روزهای گرم تابستان و مناطق گرم است.

پرده اتاق کودک

انتخاب پرده اتاق کودک : پرده های سبک!

بر خلاف پرده های سنگین این پرده ها به علت عبور نور برای روزهای زمستانی و مناطق سردسیر هستند. با این پرده ها گرمای طبیعی خورشید را به اتاق کودکان خود بیاورید.

پرده اتاق کودک

انتخاب پرده اتاق کودک : طول پرده

طول پرده هم فاکتور مهمی ست. مخصوصا که برای بچه های کوچکتر و نوزادان پرده های کوتاه تر مناسب است زیرا این نوع پرده ها امن تر هستند. ولی طول پنجره هم در انتخاب پرده های اتاق اهمیت دارد پرده های کوتاه مناسب پنجره های کوتاه و پرده های بلند مناسب پنجره های تمام قد است.

 

پرده اتاق کودک

انتخاب پرده اتاق کودک با طرح های بامزه!

بچه ها عاشق چیزهای شاد و بامزه هستند، مطمئنا داشتن یک پرده با طرح های بامزه و یا چهره های کارتونی آشنا آن را خوشحال خواهد کرد.

پرده اتاق کودک

انتخاب دالان پرده اتاق کودک 

دالان ها کاملا مناسب اتاق هایی هستند که بچه در آنها علاوه بر خوابیدن آموزش هم میبیند، نقاشی می کشد و یا درس می خواند. مثلا تصویر زیر یکی از محبوبترین طرح ها در میان بچه های مهد کودکی و پیش دبستانی ست! ترکیب رنگین کمان و ابر و آسمان معجزه ی خود را می کند و محیط اتاق را برای یادگیری بهتر مهیا می کند.

 

پرده اتاق کودک

یک پرده خوب نه فقط اتاق را زیبا می کند بلکه روی روحیه، ساعات خواب و سلامت کودک هم تاثیر می گذارد،با چشم باز پرده اتاق کودک خود را انتخاب کنید. 

در مجموعه نی نی یاری نکات مفید و مهم دیگری را هم در زمینه دکوراسیون اتاق کودک برایتان تهیه کرده ایم که می توانید چند نمونه از آنها را در ۸ راه چیدن یک اتاق خواب شیک برای کودک و یا مهمترین نکات در تزیین اتاق کودک مطالعه بفرمایید.