برای یادگیری نحوه بافت تاپ مجلسی به وسیله قلاب، این مطلب را دنبال کنید.

وسایل موردنیاز : ۳کلاف ۱۰۰گرمی ، قلاب شماره ۵/۲ ، گل سینه

طریقه بافت تکه جلو : دور کمر را اندازه گرفته به اندازه نصف دور کمر زنجیره بافته روی تمام زنجیره ها یک رج بافت مربع ببافید.

رج اول : ۴زنجیره بافته دراولین مربع یک پایه بلند ببافید، ۲زنجیره بافته و در مربع بعدی ۲پایه بلند ببافید. در ادامه با ۲زنجیره و ۲پایه بلند تا آخر ببافید جهت این که روی بافت اضافه نشود و یک مربع را رد کرده در مربع دوم ۲پایه بلند را ببافید.

رج دوم: ۴زنجیره بافته در اولین مربع یک پایه بلند ببافید، ۲زنجیره بافته در مربع خالی ۲پایه بلند ببافید وبه همین صورت تا آخر ادمه دهید. رج دوم را تا بلندی ۱۱رج ببافید.

تکه پشت را نیزبه همین صورت ببافید. وقتی بافت ۲تکه تمام شد درزهای کناری دو تکه را به هم وصل کنید و جهت بافت پایین تنه ازیک گوشه درز سمت راست نخ را وصل کنید و به صورت زیر ببافید.

رج اول : ۶دانه زنجیره بافته و در وسط مربع یک پایه کوتاه ببافید، ۶دانه زنجیره بافته در مربع بعدی دوباره یک پایه کوتاه ببافید و این کار را تا آخر ادامه دهید.

رج دوم : ۶دانه زنجیره بافته در وسط اولین حلقه با پایه کوتاه وصل کنید و این کار را ۱۰بار تکرار کنید. ۶دانه زنجیره بافته و در حلقه یازدهم ۹پایه بلند ببافید. این کار را نیز تا آخر تکرار کنید یعنی ۱۰حلقه ۶دانه ای بافته و در حلقه یازدهم ۹پایه بلند ببافید.

رج سوم: ۶دانه زنجیره بافته و در وسط اولین حلقه با پایه کوتاه وصل کنید و این کار تا یک حلقه مانده به ۹پایه بلند تکرارکنید ۶دانه زنجیره بافته یک حلقه را ردکنید و روی ۹پایه بلند دوباره ۹پایه بلند به فاصله یک زنجیره از هم ببافید و این کار را نیز تا آخر ادامه دهید.

رج سوم: دوباره حلقه های ۶زنجیره را بافته به ۹پایه بلند رسیدید روی ۹پایه بلند رج قبل ۹پایه بلند به فاصله ۲زنجیره ببافید و این کار را نیز تا آخر تکرار کنید.

رج چهارم : با حلقه های ۶زنجیره تا آخردورتادور ادامه دهید روی ۹پایه بلندها باید ۳حلقه ۶دانه ای بافته شود.

رج پنجم : با حلقه های ۶زنجیره بافت را ادامه دهید و در حلقه وسط روی ۹پایه بلند رج قبل دوباره ۹پایه بلند ببافید و تا آخر رج دوم را تکرار کنید، در ادامه بافت را از رج سوم تکرار کنید و تا بلندی دلخواه ببافید.

جهت حاشیه بافی دور تا دور یقه و پایین دامن با رنگ سفید با ۲زنجیره و ۴پایه بلند دراولین مربع و با پایه کوتاه در مربع بعدی وصل کنید و این کار را تا آخر ادامه دهید.

بانخ و سوزن وسط تکه جلو را از لبه پایین کوک زده جمع کنید و روی قسمت جمع شده یک گل سینه وصل کنید.

ازیک سمت بافت جهت حلقه آستین قبل از ۲سانتی متر تکه جلو در سمت چپ و بعد از ۲سانتی متر تکه پشت ۴دانه موتیف گل بافته و وصل کنید . تاپ بلند مجلسی بسیار شیکی است امیدواریم خانم های عزیز ببافند و مورد استفاده قرار دهند.

منبع: وب سایت kook.ir