رنگ کردن تخم مرغ ها کار آسان و سرگرم کننده ای است . برای این کار می توانیم روی پوسته ی تخم مرغ طرح های مختلفی پیاده کنیم. در گذشته تزئین تخم مرغ پخته به شکل جوجه، ایده های تزئین تخم مرغ و ساخت کارت پستال تخم مرغی را با یکدیگر مرور کرده ایم، امروز نیز یک آموزش دیگر در زمینه تزئین تخم مرغ و با موضوع درست کردن تخم مرغ رنگی با طرح برگ برای شما آماده کرده ایم.

 

 درست کردن تخم مرغ رنگی

 

مرحله 1 

درست کردن تخم مرغ رنگی

وسایل مورد نیاز درست کردن تخم مرغ رنگی:

تخم مرغ های سفید

رنگ برای تخم مرغ ها

ظرف رنگ

جوراب قدیمی و کهنه

نخ

تعدادی برگ

2 الی 3 قاشق چای خوری روغن

 

 

مرحله 2 

 

دستور العمل درست کردن تخم مرغ رنگی:

در قابلمه ای بزرگ آب سرد بریزید و تخم مرغ ها را در آن قرار دهید و روی حرارت متوسط بگذارید تا آب جوش بیاید . تخم مرغ ها در عرض 7 الی 8 دقیقه پخته می شوند .

رنگ مورد نظر خود را با توجه به دستور العمل روی بسته ی رنگ آماده کنید .

 

در مرحله ی بعدی ، روغن را در یک ظرف کوچک بریزید و برگ را به روغن آغشته کنید ، سپس برگ را به آرامی و بادقت روی پوسته ی تخم مرغ بگذارید . حالا تخم مرغ را درون یک جوراب قرار دهید و سر جوراب را محکم ببندید ، باید مطمئن شوید که تخم مرغ کاملا درون جوراب کیپ شده باشد . حالا تخم مرغ ها را به مدت 15 الی 20 دقیقه درون ظرفی که رنگ مورد نظر تان را با توجه به دستور العمل روی بسته ی رنگ حل کرده بودید ، قرار دهید . بعد از گذشت 15 الی 20 دقیقه ، تخم مرغ ها را از ظرف رنگ خارج کرده و روی حوله ی کاغذی یا دستمال کاغذی قرار دهید ، بعد از اینکه رنگ اضافی از روی تخم مرغ گرفته شد ، تخم مرغ را از درون جوراب بیرون بیاورید و برگ رو هم از روی بدنه ی تخم مرغ بردارید .

 

می توانید طرح برگی را که روی تخم مرغ چاپ کردید را مشاهده کنید . بعد از اینکه رنگ روی تخم مرغ کاملا خشک شد ، با استفاده از دستمال کاغذی و روغن براق کننده ، مقداری از روغن براق کننده را برای براق کردن به بدنه ی تخم مرغ بمالید .

کار رنگ آمیزی به پایان رسید ، می توانید از این تخم مرغ ها ی رنگی زیبا و رنگارنگ در چشن ها و مراسم عید استفاده کنید .

 

منبع : kardasti.net

گردآوری و تلخیص : نی نی یاری