1.

 

2

در این پست با استفاده از دو تی شرت کوله پشتی زیبایی درست کردیم و از گیس کردن پارچه برای این کوله پشتی بند تهیه کرده ایم. کوله پشتی ای دو رو ، که از هر دو طرف آن می توان استفاده کرد. برای درست کردن این کوله پشتی به دو تی شرت و لوازم برش و دوخت نیاز دارید . 

 

مرحله 1 

وسایل مورد نیاز :

1 – دو عدد تی شرت هم اندازه ( از دو تی شرت با دو رنگ متفاوت استفاده کردیم )
2 – قیچی
3 – نخ و سوزن
4 – چرخ خیاطی
5 – کاتر پارچه

مرحله 2 

طریقه ی درست کردن این کوله پشتی :

در ابتدا مانند تصویر با استفاده از کاتر پارچه ، دو مستطیل هم اندازه از روی دو تی شرت ها جدا کنید . ابعاد این دو مستطیل از سه ضلع باید هم اندازه باشند ، اما طول یکی از مستطیل ها باید کمی بلند تر از دیگری باشد . ( مستطیل تی شرت خاکستری را مقداری بلندتر اندازه گرفتیم ) . پارچه ی خاکستری که بلند تر از پارچه ی قرمز اندازه گیری شده است ، به عنوان پارچه ی داخلی کوله پشتی استفاده می شود . و پارچه ی کوتاه تر ، یعنی پارچه ی قرمز را به عنوان پارچه ی بیرونی بدنه ی کوله پشتی به کار می بریم .

 

آماده کردن بند های کوله پشتی :

مانند تصویر از اضافه پارچه ی خاکستری هشت نوار به عرض یک اینچ جدا کنید ، و از روی اضافه ی پارچه ی قرمز هم چهار نوار به عرض یک اینچ با استفاده از قیچی ببرید . سپس این نوار ها را به هم ببافید تا بتوانید به عنوان بند کوله پشتی استفاده کنید . طول این نوارها را به دلخواه، کوتاه تر یا بلندتر اندازه گیری کنید .

 

دوختن پارچه های مستطیلی :

در این مرحله دو تکه پارچه های مستطیلی را مانند تصویر از سمت رو روی هم قرار دهید و سه طرف پارچه ها رو دوخت بزنید . اما توجه داشته باشید در گوشه های پائینی کوله پشتی باید شکاف هایی قرار دهید و آن قسمت ها رو دوخت نکنید . در ذهن داشته باشید که پارچه ی خاکستری از پارچه ی قرمز مقداری بلند تر بوده ، پس قسمت بالای کوله پشتی که دوخت نشده باید پارچه ی خاکستری بلندتر باشد .
 کوله پشتی را به رو برگردانید ، مانند تصویر مقداری از پارچه ی خاکستری را که بلند تر بود از قسمت بالای کوله پشتی به روی بدنه ی کوله برگردانید و سپس دور تا دور این قسمت خاکستری را بدوزید اما در انتها یک شکاف برای قرار دادن بند ندوزید و باز بگذارید .

 

وصل کردن بندک های کوله پشتی :

مانند تصویر بندک هایی که از قبل آماده کرده بودید را به بدنه ی کوله پشتی تان وصل کنید . این کوله پشتی را می توانید پشت و رو کنید و از قسمت پشت کوله هم استفاده کنید ، این مدل کوله پشتی از هر دو طرف مورد استفاده قرار می گیرد .
با استفاده از کشیدن و جمع کردن بندک ها می توانید درب این کوله پشتی رو ببندید و باز کنید . کار درست کردن این کوله پشتی به پایان رسید.

منبع : kardasti.net

گردآوری و تلخیص : نی نی یاری