کیک تولد با فوندانت

طراحی این کیک قوری شکل برای تولد دخترها و روز مادر مناسب است .

 مرحله 1

وسایل مورد نیاز :

2.5 کیک پخته شده به شکل توپی

خامه ی کره ای مخصوص کیک و شیرینی

یک عدد مقوای دایره ای شکل به قطر 3 اینچ

دایره ای 4 اینچی *1 اینچی از جنس پلی استایرن ضخیم

یک عدد سیخ بامبو

خلال دندان

چسب حرارتی

خودکار

نصف برگ از کاغذ پوستی

دایره ی نقره ی 10 اینچی

رنگ مخصوص خوراکی به رنگ های آبی و زرد و صورتی

 چسب خوراکی ( آدامس ) برای چسباندن

 فوندانت سفید

5 گلبرگ گل

چند برگ رز

برس رنگ _ چاقو _ پودر شکر

روبان هایی از جنس پنبه ای یا کتان ( اختیاری )

مرحله 2

2 3برای شروع ، دایره ی نقره ای به عنوان زیر کار بگذارید بعد دایره ی اسفنجی 4 اینچی روی آن بچسبانید ، روی دایره ی اسفنجی هم مقوای 3 اینچی که از قبل کنار گذاشته بودیم را بچسبانید ، مثل تصویر با چاقوی تیز دور تا دور دایره ی اسفنجی را صاف کنید ، این به عنوان پایه ی قوری شما استفاده می شود .

 

مرحله 3

در یک سینی کاغذ پوستی قرار دهید و با مداد، دایره ای 6 اینچی رسم کنید ، این اندازه فرضی قوری شماست.

آدامس را از قبل با استفاده از رنگ آبی خوراکی ، به رنگ آبی تبدیل کنید ، برای روشن تر شدن رنگ آبی از اضافه کردن مقداری رنگ زرد کمک بگیرید .

کل آدامس را به 4 قسمت تقسیم کنید ، یک قسمت از آن را برداشته و با دست آن را نازک کنید وهر طرف از سرش را با انگشت پهن کنید. این دسته ی قوری شماست .

 در سینی، جایی که باید دسته ی قوری را قرار دهید مقداری پودر شکر بپاشید ، دایره ای که رسم کردید باعث می شود منحنی بهتری به دسته قوری بدهید که متناسب با لبه منحنی کیک باشد.

 نوک دو عددخلال دندان را با آب مرطوب کنید و در انتهای هر دسته نصف خلال دندان فرو کنید . این که هر دو خلال دندان موازی هم قرار بگیرند خیلی مهم است و باعث می شود زمانی که می خواهید دسته را به قوری وصل کنید نشکند

.

مرحله 4

برای قسمت لوله ی قوری هم از ترکیب دو قسمت دیگر آدامس استفاده کنید . آن را با دست به شکل مخروط درآورده و مثل تصویر به آن شکل دهید. باید لوله ی قوری را مثل دسته قوری در سینی بگذاررید و در طرف دیگر دایره قرار بدهید .

بقیه ی خمیرهای چسبی را به لایه ای نازک تبدیل کنید و با استفاده از یک چاقوی تیز ، دایره ای به قطر 3.5 اینچ از آن جدا کنید.

برای درست کردن گل های رز، از خمیر آدامسی صورتی خیلی نازک استفاده کنید ، خمیر را مثل تصویر به شکل گلی با 5 گلبرگ جدا کنید و گلبرگ ها را درون هم قرار دهید. به این صورت که دو تا گلبرگ را به سمت بالا بیاورید و داخل هم قرار دهید  بعد گلبرگ سوم و به همین صورت گلبرگ های چهارم وپنجم را هم تو در تو قرار دهید تا شکل گل رز شود .

 چند عدد از این گل های رز در سایز های مختلف و با همین روش درست کنید، و به مدت دو روز در گوشه ای بگذارید تا خشک شوند .

مرحله 5 : استفاده از خمیر فوندانت

مثل تصویر دو کیک نیم دایره درست کنید.بعد بین دو تکه کیک خامه بمالید و کیک ها را روی هم بگذارید و روی پایه ای که از قبل آماده کرده بودید قرار دهید .
دور تا دور آن را با خامه پوشش دهید و حدود 30 دقیقه در یخچال بگذارید .

فوندانت آبی را با پودر شکر مخلوط کنید ، و دور تا دور کیک را با فوندانت بپوشانید ، با دست فوندانت را روی کیک صاف و پهن کنید تا خوب به خامه ی زیری بچسبد .

با استفاده از قیچی فوندانت های اضافی را ببرید و با دست درزها را بمالید تا صاف شوند.  قلمو را با آب مرطوب کنید و داخل درزها را مرطوب کرده وبا دست فشار دهید تا درزها صاف شوند . یک رول از خمیر چسبی صورتی را بردارید وبه شکل نوارهایی باریک ببرید و به پایه ی زیر کیک بچسبانید

مرحله 6

مثل تصویر یک عدد سیخ بامبو را به صورت مورب در بدنه ی کیک فرو کنید و لوله ی قوری را روی آن قرار دهید ، به همین نرتیب دسته و در قوری را هم به بدنه ی کیک متصل کنید . می توانید در قوری را با فوندانت تزئین کنید ، ما برای زیبا شدن یک گل رز با فوندانت صورتی درست کرده و روی آن چسباندیم و با استفاده از خمیر چسبی سبز یک رول نازک درست کرده و روی آن چسبانده ایم، این به عنوان شاخه های گل رز به کار می رود.

 برای تزئین بیشتر به دلخواه از مواد تزئینی دیگر استفاده کنید.کار به اتمام رسید و شما توانستید یک کیک جالب و زیبا به شکل قوری درست کنید .

منبع : kardasti.net

گردآوری و تلخیص : نی نی یاری