نی نی یاری، محیا امیری: اگر شما هم عاشق خرید پارچه های رنگی هستید و یا همیشه تکه پارچه های اضافی در کمد خود دارید، حتما دنبال ایده های ساده برای استفاده از آنها می گردید. در این پست دوخت یک دامن زیبا را آموزش می دهیم.

تصور می شود که دامن ها همیشه گرد هستند ولی قصد داریم دامن مربعی ای را آموزش دهیم که ناهماهنگی های آن زیبایی خاص خود را دارد. این دامن دوست داشتنی و زیبا برای کوچولو ها در کمتر از نیم ساعت آماده می شود.

 

1

2  

آموزش دوخت:

در دامن های گرد اول یک دایره بزرگ درمی آورند و سوراخی در مرکز دایره در آورده می شود و یک کش به دایره کوچکتر دوخته می شود. در اینصورت یک دامن چین دار خواهید داشت بدون اینکه پارچه ای را تاکنید یا چین بدهید(البته اگر تمایل داشته باشید که دامن شما پر چین تر شود می توانید سوراخ مرکز دایره را بزرگتر بگیرید و طبیعتا دایره اصلی هم بزرگتر می شود. بعد هم با کش کمر آن را سایز کنید).

 

در این آموزش هم ما همین کار را می کنیم فقط به جای دایره اصلی یک مریع خواهیم داشت. برای کشیدن دایره کوچک می توانید از وسایل گرد هم استفاده کنید. در اینجا اندازه دایره 1.5 برابر سایز کمر کشیده شده است.

 3

برای دامن کوتاه از هر طرف دایره به اندازه 25 سانت تا لبه پارچه فاصله هست. بنابراین هر ضلع مربع نیم متر بعلاوه قطر دایره است. البته لبه های کار بلندتر می شوند.

4

دایره وسط را قیچی کنید

5از کش های رنگی و پهن برای کمر دامن استفاده کنید.

6

دو لبه کش را با یک سانت فاصله به هم بدوزید.

7

با استفاده از سوزن های ته گرد می توانید کمر را به دامن فیکس کنید و بدوزید. به این ترتیب چین های لباس شما هم کامل می شود.

89

1011

12

13