امروز یک کاردستی کودک زیبا اما قدری پیچیده را برای شما در نظر گرفته ایم که شامل درست کردن یک ستاره ی سه بعدی می شود. ساخت این ستاره اگرچه ساده به نظر می رسد اما به اندکی مهارت ریاضی نیاز دارد و لازم است کودک شما با مفهوم شکل مثلث در ریاضیات آشنا باشد.

 

ستاره ی سه بعدی

 ستاره های سه بعدی را می توانید خیلی راحت و با استفاده از الگوی موجود در این کاردستی درست کنید و از سقف یا روی دیوار آویزان کنید. درست کردن این ستاره ها کمی وقت گیر است و نیاز به صبر دارد، اما ظاهر نهایی زیبایی دارید و مطمئناً از کاری که انجام دادید، لذت می برید. 

 

مرحله ۱ – وسایل مورد نیاز ساخت ستاره ی سه بعدی

– قیچی

– کاغذ یا مقوای نازک

– چسب دو طرفه 

– خط کش

– سوزن یا وسیله ی نوک تیز برای خط انداختن روی کاغذ

 

مرحله ۲ – روش ساخت ستاره ی سه بعدی

 

ستاره ی سه بعدی

 

۱٫ اول الگو را از اینجا دانلود کنید. اگر در پرینت این برگه مشکل داشتید، الگوی دیگری با خطوط تیره تر گذاشتیم که می توانید از اینجا  دانلود کنید. برای درست کردن این ستاره، به ۵ شکل نیاز دارید، در حالی که در الگو ها ۲ شکل وجود دارد؛ بنابراین باید ۳ بار از الگو پرینت بگیرید! همانطور که در تصاویر می بینید، باید دور تا دور الگو را برش بزنید و با استفاده از خط کش و سوزن، روی تمام خطوط، خط بیندازید. ( این کار وقت گیر ترین قسمت این کاردستی است و باید با دقت کافی انجام شود. )

 

۲٫ باید ۵ قسمت جدا را به هم متصل کنید. هر قسمت را از محل دایره ی کوچکی که روی آن قرار داره، روی قسمت بعدی بچسبانید.

 

۳ و ۴٫ همین کار را ادامه دهید تا هر پنج قسمت به هم متصل شوند.

 

۵ و ۶٫ حالا باید گوشه های تیز و سه گوش را درست کنید. برای این کار، مقوا یا کاغذتان را در امتداد خط ها تا کنید و بچسبانید. ممکن است این کار کمی پیچیده و گیج کننده به نظر برسد، اما وقتی یک قسمت را درست کنید، بقیه آسان می شود.

 

منبع : kardasti.net

گرداوری و تلخیص : نی نی یاری