نی نی یاری، خانم رباع: در مغازه ها که قدم بگذارید انواع و اقسام اسباب بازی ها را میبینید، اسباب بازی های باتری خور، نور دار، اسباب بازی ای که از روی کاراکتر مورد علاقه ی کودکتان ساخته شده است و… براستی کدام اسباب بازی مناسب کودک شماست؟ اسباب بازی های مدرن؟ یا اسباب بازی های کلاسیک؟

اسباب بازی مناسب کودک چیست؟

امروز به بررسی چند نوع اسباب بازی مناسب کودک می پردازیم، می توانید با مطالعه اتاق بازی کودک چگونه باید باشد؟ و معرفی ۱۰بازی جهت ایجاد خلاقیت در نوزاد ۱ ساله شما به سایر مقالات مفید هم سری بزنید.

 اسباب بازی مناسب

کتابها:

هیچ وقت از داشتن تعداد بیشتری کتاب پشیمان نخواهید شد. سعی کنید همیشه ترکیبی از کتاب های داستی و غیر داستانی را داشته باشید. بچه ها برای فعال کردن حس کنجکاوی و تخیل خود به کتاب های داستانی و برای یاد گرفتن دانش های متفاوت به کتاب های غیر داستانی نیاز دارند.

 

برد نمدی!

بچه ها عاشق داستان پردازی با نمد هستند. شما می توانید برد های نمدی را بخرید و یا بهتر از آن به مغازه ها رفته و وسایل آن را به همراه کودکتان بخرید و خودتان یک برد نمدی بسازید.

 

مکعب ها و لگو ها:

لگو ها و مکعب ها به بچه ها اجازه می دهند از شهر ها و خانه ها گرفته تا موتور ها و ماشین ها را خودشان بسازند و با این کار قوه ی تخیل، صبر و مهارت های حرکتی خود را تقویت کنند.

 

وسایل هنری:

به بچه های خود قیچی،چسپ، مداد شمعی، ماژیک، کاغذ رنگی، مداد رنگی و .. بدهید. اگر آنها را تشویق کنید این کار ساعت ها سرگرمشان خواهد کرد ولی دقت کنید که به کار آنها نظارت داشته باشید تا به موهای خود و یا وسایل خانه آسیب نزنند.

 

عروسک های دستی و خیمه شب بازی

سعی کنید عروسک ها را خودتان با کمک فرزندتان بسازید تا ضمن شکوفایی خلاقیت کودک روابط والدین فرزندی خود را تحکیم کنید.