نی نی یاری، خانم رباع: بازی برای رشد کوچولوها ضروریست و اسباب بازی کودک مهمترین وسیله ی این فرایند رشد است.همه ی بچه ها از دیدن اسباب بازی خوشحال خواهند شد.

در مطالب قبلی درباره ی  انتخاب اسباب اتاق کودک گفتیم. کوچولوها همیشه دوست دارند از والدینشان الگو بگیرد. دختر کوچکی که از مادرش بخواهد تا به او اجازه دهد مانند مادرش بافتنی کند صحنه ی نایابی نیست. اما از آنجایی که میل و لوازم بافتنی برای کودک خطرناک است امروز اموزش این اسباب بازی کودک را آماده کرده ایم که تا با خیال راحت در کنار کودکانتان لذت بافتن را تجربه کنید.

در پایان می توانید با مطالعه آموزش دوخت کیسه برای مرتب سازی اسباب بازی کودک یک کیسه ی زیبا هم برای ابزار بافتن کودکتان تهیه کنید.

 

اسباب بازی کودک

 

وسایل مورد نیاز اسباب بازی کودک:

یک عدد قاب چوبی

انبردست

مداد

خط کش

دریل

کاغذ سنباده

 

قدم اول:

از انبردست اضافه کنید و به جز چهرچوب چهارضلعی چوبی بقیه ی قسمت های اصافه ی قاب را بردارید.

 

قدم دوم:

حالا نوبت ایجاد فاصله های مساوی با مداد روی چهارچوب است تا بعد ها آنها را سوراخ کنید. از گوشه ها شروع کنید و با مداد جای سوراخ ها را علامت گذاری کنید. ما به دو ردیف سوراخ نیاز داریم. دقت کنید نکته ی مهم این است که فاصله ی سوراخ ها یکسان باشد.

 

قدم سوم: 

حالا وقت عمل است. دریل را بردارید و قابها را سوراخ کنید.

 

قدم چهارم:

سمباده کنید! هر دو سمت قاب را سنباده کنید. گوشه کنار ها، دور سوراخ ها و هیچ جای قاب را جا نگذارید! قاب باید لطیف باشد تا به دستان لطیف کودک دلبند شما در حین بازی با آن آسیبی نرساند.

 

قدم پنجم:

چند رنگ متفاوت کاموا و یا بند کفش را آماده کنید و سر هرکدامشان را به یک سوراخ قاب گره بزنید. حالا از کودکتان بخواهید با آنها بازی کند و به روش دلخواه خود ببافد.