عدم اطلاعات کافی سبب می شود تا باورهای نادرست و حتی در برخی مواقع خرافات باعث ایجاد تصورات اشتباه برای افراد شود. این مساله در موضوعات مرتبط با باروری نیز صادق است. برای مثال درباره رابطه استرس و سقط جنین عده ای از خانم ها تصورات نادرست دارند. در این پست به تعدادی از این موارد اشاره شده است.
 
استرس و سقط جنین

ورزش

بیش از 20 درصد از زنان فکر می کنند که ورزش کردن می تواند منجر به سقط جنین شود اما حقیقت این است که بسیاری از کارشناسان معتقدند ورزش در دوران بارداری می تواند خطر سقط جنین را کاهش داده و به افزایش سلامت مادر و جنین کمک کند چرا که ورزش استرس را کم کرده و خطر ابتلا به دیابت بارداری را پایین می آورد.
 
 

خلق و خوی مادر

بیش از 35 درصد از زنان معتقدند که خلق و خوی مادر می تواند منجر به سقط جنین شود. واقعیت این است که بالا و پایین شدن هورمون ها در بارداری می تواند منجر به اختلالات خلقی شود ولی این بی حوصلگی یا عصبانی بودن ربط چندانی به سقط جنین پیدا نمی کند. البته اگر احساس کردید آنقدر افسرده اید که از اصلا نمی توانید از جایتان تکان بخورید حتما با پزشک معالجتان مشورت کنید چون 10 تا 20 درصد از خانم ها طی بارداری واقعا دچار افسردگی می شوند و به درمان های خاص نیاز دارند.
 
 

استرس و سقط جنین 

بیش از 75 درصد از زنان معتقدند که استرس زیاد منجر به سقط می شود. در حالی که نتایج مطالعات بر روی رابطه استرس و سقط جنین متناقض است. اگر چه استرس بیش از حد باعث شود مادر به سیگار و الکل پناه ببرد، احتمال سقط به شدت بالا می رود.  در پست رابطه بین استرس و ناباروری در زنان مطالب کاملتری در این باره وجود دارد.
 

اشتباهات مادر

10 درصد از زنان نیز فکر می کنند که اشتباه آنها باعث می شود که جنینشان سقط شود. واقعیت این است که اکثریت قریب به اتفاق سقط ها به دلیل اختلالات کروموزومی شانسی و یا ناهنجاری های ژنتیکی در جنین و یا مشکلات رحم و جفت روی می دهد و هیچ کدام از این موارد در اختیار مادر نیست.
 

منبع: نی نی بان