بافتنی کودک نسبت به سایر مدل های بافتنی طرفداران بیشتری دارد. لباس های بافتنی های کودک اینقدر زیبا و فانتزی هستند که همه از دیدن آن ها لذت می برند، برخی از مدل های آن به سادگی بافته می شود و زمان زیادی احتیاج ندارد. برای مثال یک نمونه پاپوش را در کمتر از دو ساعت می توان بافت .

خیلی از مادر های باسلیقه علاقه دارند که در دوران بارداری برای نوزاد در راه خود لباس های زیبای بافتنی تهیه کنند. و یا مادربزرگ هایی که علاقه دارند به نوه های خود لباس های بافت دست خودشان را هدیه بدهند.

این یک مدل زیبای لباس بافتنی کودک است که با کلاه آن ست شده است و جیب های آن جداگانه روی کار سوار شده است.

 FabArtDIY-Crochet-dress-set-free-pattern2

مدل های جدید بافتنی کودک پسرانه 
Baby-Boy-Crochet-Layette

بافتنی کودک : پیراهن دخترانه 

پیراهن های قلاب بافی از جمله لباس های زیبایی است که اگر کوچولوی شما دختر باشد می توانید برای بافتن آن دست به کار شوید . برای دیدن آموزش بافت پیراهن زیر به مطلب آموزش بافت پیراهن دخترانه  مراجعه کنید.

 Girls-clothes-knitting-1

بافتنی کودک : ژاکت کلاه دار پسرانه 

آیا دوست دارید که ژاکت زمستانی کودکتان را خودتان ببافید؟ می توانید آموزش بافت این مدل ژاکت کلاه دار را در مطلب  آموزش بافتنی لباس کودک ، ژاکت کلاه دار   پیگیری کنید. 

آموزش بافتنی لباس کودک

 بافتنی کودک : آموزش بافت پتوی نوزادی

 پتوی نوزادی از دیگر بافتنی هایی است که بسیاری از مادران برای سیسمونی نوزاد و یا کودک خودتهیه می کنند. بافت پتوی نوزادی معمولا ساده است و باید از کاموای بسیار نرم تهیه شود. در اینجا آموزش یک مدل پتو با استفاده از الگوی  یک موتیف را آماده کرده ایم .

crochet-ganny-square-pattern01

crochet-ganny-square-pattern04

crochet-ganny-square-pattern13

نمونه هایی دیگر از پتوی بافتنی نوزاد

عکس های زیر  از مطلب مدل پتوی بافتنی نوزادی انتخاب شده است با کلیک روی مطلب آلبوم کامل پتوهای نوزادی را مشاهده کنید.

Baby-Blankets8

بافتنی کودک ،  مدل پتوی نوزادی

Baby-Blankets11

بافتنی کودک ، مدل کلاه بافتنی کودک

 کلاه از ابتدایی ترین بافتنی هایی که اگر حتی دربافتنی مبتدی باشید  با کمی تمرین می توانید آن را ببافید. در بخش بافتنی سایت نی نی یاری می توانید انواع کلاه های بافتنی به همراه آموزش بافت آنها را مشاهده کنید. در ادامه عکس هایی از مدل های زیبای کلاه بافتنی با ایده های خلاقانه را مشاهده کنید.

آموزش بافت کلاه بافتنی زیر را با مراجعه به مطلب فیلم آموزش بافت کلاه  به صورت گام به گام مشاهده کنید.

Cute-Dalmatian-Dog-Baby-Hat

بافتنی کودک ، مدل های جدید کلاه بافتنی FabArtDIY-Cute-Crochet-Baby-Animal-Hat-Pattern3

 crochet-girls-hat4

   آموزش بافت دامن های بچگانه 

برای بافت این مدل دامن های بچگانه باید اصول نقشه خوانی را بلد باشید.  نمونه های بیشتر آموزش دامن های بافتنی مجلسی را با مراجعه به مطلب  آموزش دامن قلاب بافی بچگانه با نقشه  مشاهده کنید.

 دامن قلاب بافی دخترانه

فیلم آموزش بافتنی کودک 

همیشه فیلم های آموزشی بازدهی بیشتری نسبت به متن یا عکس دارند. فیلم های آموزش بافتنی کودک سایت نی نی یاری مجموعه ای است که از صفر تا صد بافتنی کودک را آموزش می دهد.

در فیلم اول مجموعه صفر تا صد آموزش بافتنی کودک می توانید آموزش های پایه قلاب بافی مثل زنجیره ، پایه کوتاه ، پایه بلند و .. را ببیند.

دومین فیلم آموزش بافتنی کودک به آموزش بافت یک لیف بچگانه می پردازد . این لیف ماهی شکل برای سیسمونی کودکان هم کاربرد دارد.

 در فیلم سوم می توانید آموزش بافت کلاه کودک را مشاهده کنید و  در فیلم چهارم بافت یک مدل کیف کودک را مشاهده کنید.

 

نویسنده : محیا امیری