حال که کودک شما 6 ماه دارد، می‌توانید غذاهایی چون بروکلی، توت، موز و… را به او بدهید. ما در اینجا فهرستی از غذاهای سالم را به شما معرفی می‌کنیم.

9684e5a0-a893-4c03-8606-836e91dd1f2eموز

موز یکی از اولین غذاهای کودک است که برای مادران پر مشغله بسیار مناسب است. می‌توانید آن را به تنهایی یا با شیر مادر مخلوط کنید و به کودک خود دهید. موز سرشار از پروتئین، ویتامین و مواد معدنی است. این میوه از مواد سمی نیز به دور است، زیرا پوست بسیار کلفتی دارد.

هویج

شما می‌توانید هویج را با کمی دارچین و کره بپزید و آن را به صورت پوره به کودک خود دهید.

آواکادو

آواکادو میوه‌ای پر چرب و سالم است. شما می‌توانید یک آواکادو را له کنید یا آن را با موز له شده مخلوط کنید که بسیار خوشمزه است.

توت

توت برای سیستم ایمنی و سلامت بدن بسیار مناسب است. کودک شما از طعم طبیعی شیرین آن لذت خواهد برد.

گلابی

گلابی منبع خوبی از فیبر و ویتامین سی است. شما می‌توانید آن را با دیگر میوه‌ها به همراه سبزیجات مخلوط کنید. به عنوان مثال سیب زمینی شیرین گزینه خوبی است.

چغندر

چغندر سرشار از فیبر است و سیستم ایمنی بدن را بالا می‌برد. می‌توانید آن را با تمشک مخلوط کنید تا سالادی خوشمزه برای کودکتان شود.

سبزیجات سبز رنگ

سبزیجات سبز رنگی مانند کلم بروکلی و کاهو، سیستم ایمنی بدن را بالا می‌برند و بدن را در برابر آلرژی و آسم مقاوم می‌کنند. اما برای دادن آنها به کودکان عجله نکنید. از دادن این مواد قبل از 8 ماهگی خودداری کنید، زیرا موجب نفخ معده در کودک می‌شود.

منبع : نی نی بان