نی نی یاری:  ” کلیپ ترانه کودکانه عمو نوروز چرا ” یکی از بهترین ترانه های  شاد و کودکانه عیدانه است که تقدیم به همه کوچولو های نازنین می شود.

افسانۀ بابا نوروز و ننه سرما
داستانِ بابا نوروز و ننه سرما، از افسانه‌های نمادینِ گذارِ سالِ کهنه به سالِ نو است.
پیرمردی که بابا نوروز یا عمو نوروز خوانده می‌شود، به دیدارِ پیرزنی می‌رود به نامِ ننه سرما، که به گونه‌ای بانوی بابا نوروز شمرده می‌شود. بر پایۀ افسانه‌های گفتاری، ننه سرما، در درازای سال، تنها در این شب است که میتواند بابا نوروز را ببیند. پس از این شب، ننه سرما، بابا نوروز را وا می‌نهد و به راه خود می‌رود تا در سال آینده این دو باز در همین شب یکدیگر را دیدار کنند.
بازگفتِ دیگری از این داستان می‌گوید که ننه سرما، در نخستین روزِ بهارِ هر سال، چشم‌به‌راهِ عمو نوروز می‌شود تا او را ببیند؛ اما پیش از آمدنِ او، از خستگی خوابش می‌برد و پس از بیدار شدن، درمی‌یابد که عمو نوروز آمده و رفته است.همچنین آمده است که اگر این دو همدیگر را ببینند جهان نابود میشود.

 

فصل بهاره      عید دوباره

باز عمو نوروز برامون عیدی میاره

 

برای دانلود کلیپ لینک زیر را کلیک کنید و در صفحه باز شده کلیک راست کرده، گزینه save as  را انتخاب کنید.

دانلود ترانه کودکانه عمو نوروز چرا

 

ترانه کودکانه عمو نوروز، دانلود شعر کودکانه عید

 

فیلم زایمان طبیعی  زایمان طبیعی بدون درد کاردستی کودک  تزیین جشن تولد بچه ها   آموزش بافت کلاه کودک   بافتنی کودک  فیلم آموزش بافت کلاه کودک  لیف قلاب بافی بچگانه  دوخت لحاف سیسمونی  الگوی عروسک نمدی  نقاشی میوه ها  کشیدن ماشین   شروع غذای کمکی   مدل لباس عروس دخترانه