سالاد الویه نوعی غذای سرد است که به دلیل داشتن مرغ و تخم مرغ بسیار مقوی و مورد علاقه کودکان است. در این مطلب ابتدا طرز تهیه آنرا آموزش دادیم و ایده هایی هم برای تزئین آن برایتان آماده کرده ایم.

1مـواد لازم برای 6 نفر

5 عدد سیب زمینی متوسط
4 عدد تخم مرغ
1 لیوان مرغ پخته خرد شده
1 لیوان نخود فرنگی
1 لیوان خیار شور خرد شده
سس مایونز به مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم
1 عدد هویج متوسط در صورت تمایل

دستور پخت

1. مرغ را بپزید و پس از اینکه سرد شد با دست استخوان های مرغ را جدا و مرغ را ریش ریش یا خرد کنید ( میتوانید از بخش های مختلف مرغ برای تهیه سالاد الویه استفاده کنید ، استفاده از بال و گردن مرغ سالاد الویه را خوشمزه تر میکند.)

2. سیب زمینی ها و تخم مرغ ها داخل قابلمه بریزید و چند لیوان آب اضافه کنید، بگذارید بپزند سپس سیب زمینی ها و تخم مرغ ها را پوست بکنید و رنده کنید. خیار شور را ریز خرد کنید.

3. مرغ پخته خرد شده ، سیب زمینی، تخم مرغ رنده شده و خیارشور خرد شده ، مقداری نمک و فلفل را داخل کاسه ای بریزید و با هم خوب مخلوط کنید سپس نخود فرنگی کنسروی یا پخته شده و سس مایونز را اضافه نمایید.

4. پس از مخلوط کردن مواد و آماده شدن سالاد الویه آن را در دیس بریزید و با سس مایونز و گوجه فرنگی و خیار شور قاچ شده تزیین کنید سپس به مدت ۲ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سرد و آماده سرو شود.

5. همچنین میتوانید ۱ عدد هویج پخته و رنده شده را به الویه اضافه کنید.

روش های تزئین سالاد الویه

با کمی خلاقیت میتوانید سالاد الویه را به شکل های فوق العاده زیبا و ابتکاری تزئین کنید و کودکتان را در جشن تولدش هیجان زده کنید.

2

3

5

6

7

8

9

10

11

14

15

16

17

18منبع : برترین ها