سال های سال است که متخصصان تاکید می کنند در ماه های نخست تولد، برای محافظت از پوست کودک، آن را با آب خالی بشویید. این کار شاید کمی سخت باشد اما در عوض پوست کودک آسیب نمی بیند و در بهترین شرایط باقی می ماند. به این ترتیب، جوش، دانه و لک کمتری را شاهد خواهیم بود.

 

محافظت از پوست کودک

 

هنگام تولد، پوست کودک شما بسیار نازک و حساس است و هر چیزی را به خود جذب می کند. یعنی در برابر میکروب و مواد شیمیایی بسیار آسیب پذیر است. در طول ماه های نخست تولد، خاصیت محافظتی طبیعی پوست کودک شما رشد پیدا می کند. این را به یاد داشته باشید که هر چه در اطراف کودک شما رخ می دهد می تواند پتانسیل آسیب رسانی داشته باشد.
 

 نکات لازم برای محافظت از پوست کودک

  
برای اینکه کودک شما پوست سالم و بی اشکالی داشته باشد توصیه های زیر را اجرا کنید:
 
قبل و بعد از دست زدن به کودک، در آغوش گرفتن و نوازش او، دست های خود را بشویید.
 
فقط از آب برای شست و شوی کودک – حداقل در ماه اول تولد – استفاده کنید.
 
سعی کنید پیش از استفاده از هر محصولی برای کودک خود ابتدا محتویات آن را به خوبی بخوانید و مطمئن شوید حاوی سولفات (SLS و SLES)، رنگ های مصنوعی و عطر نیست. خودرن شیر مادر باعث قوی تر شدن سیستم دفاعی بدن کودک می شود.
 
هنگام روشن کردن ماشین ظرفشویی یا لباسشویی سعی کنید پودر آن را زیاد نریزید چون ممکن است از پودر آن روی لباس شما باقی بماند.
 
از یک لایه کرم محافظ برای جلوگیری از آسیب پوست در مقابل عطر، رنگ و شوینده ها استفاده کنید.
 
روغن ماساژ باید گیاهی باشد و همچون روغن های معدنی رنگ و بو نداشته باشد. اگر در خانواده خود سابقه آلرژی به آجیل دارید باید از استفاده از روغن هایی که مثلا برای بادام هستند، اجتناب کنید. می توانید از دکتر خود برای معرفی یک روغن گیاهی خوب کمک بگیرید.
 
 
منبع:برترین ها