نی نی یاری، خانم رباع: یک جعبه کادویی زیبا سلیقه ی شما را نشان می دهد، با یاد گیری آموزش امروز کادو های خود را در یک جعبه کادویی بالشتی بگذارید و به دوستان خود هدیه دهید.

جعبه کادویی

وسایل مورد نیاز جعبه کادویی بالشتی:

مقوا در طرحی که دوست دارید.

یک شی گرد برای اندازه گیری مثلا یک بشقاب

خط کش

مداد

چسپ

قیچی

روبان

وسایل تزئینی برای تزئین جعبه کادویی 

جعبه کادویی

روش ساخت جعبه کادویی بالشتی:

مرحله ی اول مقواست. مقوای طرح دار خود را انتخاب کنید. مقوا را به شکل مستطیل ببرید و روی مقوا با استفاده از خط کش و مداد و مانند شکل زیر به اندازه ی دو مستطیل هم اندازه و یک مستطیل باریک علامت بزنید.

جعبه کادوییجعبه کادویی

حالا وسیله ی گردی که آماده کرده بودید را بردارید و با استفاده از آن روی دو سمت مستطیل یک خط منحنی رسم کنید.

جعبه کادوییجعبه کادویی

همان منحنی ها را هم از داخل و قرینه با منحنی های بیرونی بکشید.

جعبه کادویی

اضافه های قسمت بیرون را مانند شکل ببرید طوری که دو سمت مقوا دو خط منحنی باشد و در دو سمت مستطیل کوچک دوم به اندازه ی یک نیم دایره برش بزنید. (دقیقا مانند شکل)

جعبه کادویی

جعبه کادویی

 

خطوط منحنی باقی مانده را تا بزنید و روی هم بگذارید و بچسپانید تا جعبه فرم بگیرد.

جعبه کادویی

 

وسایل تزئینی که آماده کرده بودید را روی جعبه بچسپانید و جعبه را تزئین کنید. این وسایل می توانند هر چیزی باشند. از پاپیون و نگین گرفته تا روبان و گلهای خشک شده. همه چیز به سلیقه ی شما بستگی دارد.

 

کاردستی درست کردن بسیار فرایند لذت بخشی است. و ساخت جعبه کادویی یکی از لذت بخش ترین انواع کاردستی ها و نمایان گر هنر و علاقه ی شماست. اگر به دنبال آموزش های دیگری در زمینه ی ساخت جعبه کادویی هستید می توانید ۵ الگوی جعبه کادویی با آموزش ساخت و یا چطور کارت پستال قلبی بسازیم؟ را مطالعه کنید.