اصلی ترین علت گشادی واژن زایمان است. دیواره های واژن در اثر زایمان بسیار باز و کشیده می شوند. شش ماه طول می کشد تا آسیب های وارد شده به واژن ترمیم شود و واژن مانند قبل، سفت و تنگ شود.

همچنین بخوانید +

 راه های رفع تیرگی واژن


علت گشادی واژن ، رفع گشادی واژن ، تنگ کردن

تنگ شدن دوباره واژن پس از زایمان، به سن خانم بستگی دارد. خانم هایی که در اوایل بیست سالگی زایمان می کنند، اغلب دچار هیچ مشکلی نمی شوند. اما در زایمان های بالاتر از 30 سالگی، بازگشتن واژن به حالت قبلی، با دشواری ها و موانع بیشتری همراه است.

گشادی واژن بعد از زایمان

استروژن باعث ترمیم واژن بعد از زایمان می شود. در سن بالا، استروژن بدن خانم ها پایین می آید. اگر استروژن به مقدار کافی تولید نشود، گشادی واژن بعد از زایمان موضوعی عادی خواهد بود. بعضی عوامل مانند استرس، تعادل هورمونی را در بدن را به هم می زنند؛ این مطلب نشان می دهد داشتن زندگی سالم و بدون استرس،‌ تا چه حد در کیفیت زندگی مهم است.

آیا داروها در گشادی واژن تأثیر دارند؟

یکی دیگر از علت های گشادی واژن، استفاده از داروهایی است که باعث تغییرات هورمونی در بدن می شوند. تغییرات هورمونی، از عوارض جانبی برخی از این داروها است و لازم است مورد توجه قرار گیرد. این داروها باعث خشکی مهبل و واژن، کاهش خاصیت ارتجاعی آن ها و کاهش لذت رابطه جنسی می شوند.

راه های درمان گشادی واژن

راه حل های مختلفی برای درمان گشادی واژن وجود دارد. لیزر واژن و تمرین های خانگی بدون جراحی به سفت شدن واژن کمک می کند. برای اطلاعت بیشتر در این زمینه مقالات زیر را هم بخوانید

فیلم جراحی تنگ کردن واژن

روش تنگ کردن واژن در خانه ، بدون جراحی

 .

[box type=”shadow” align=”” class=”” width=””]فیلم زایمان طبیعی  زایمان طبیعی بدون درد کاردستی کودک  تزیین جشن تولد بچه ها   آموزش بافت کلاه کودک   بافتنی کودک  فیلم آموزش بافت کلاه کودک  لیف قلاب بافی بچگانه  دوخت لحاف سیسمونی  الگوی عروسک نمدی  نقاشی میوه ها  کشیدن ماشین   شروع غذای کمکی   مدل لباس عروس دخترانه     درمان تنبلی تخمدان با طب سنتی  [/box]