نی نی یاری، خانم رباع: بازی کردن بچه ها اولین تجربه واقعی آنها در زمینه یاد گرفتن است و وسایل بازی ها نقش بسیار مهمی در این تجربه ایفا می کنند. بازی های آموزشی فایده ها و سود های بسیاری دارند، برای همین با خرید وسایل بازی درست برای کودکتان می توانید فضایی جذاب و مفرح و مناسب برای یاد گیری مهارت های متفاوت برای او فراهم کنید.

می توانید پس از مطالعه ی ده نکته زیر به اتاق بازی کودک چگونه باید باشد؟ و معرفی ۱۰بازی جهت ایجاد خلاقیت در نوزاد ۱ ساله شما  هم سری بزنید. در این مقاله ما ده سوال که باید قبل از خرید وسایل بازی کودک از خودتان بپرسید را آماده کرده ایم.

 

ده نکته طلایی برای خرید وسایل بازی کودک

 وسایل بازی کودک

 

جذابیت برای حواس: یک اسباب بازی چند حس را در بر میگیرد؟به نور واکنش نشان میدهد؟ به صدا و یا حرکات چطور؟ رنگارنگ است؟ بو یا بافت خاصی دارد؟

 

روش فعال سازی: آیا وسایل بازی کودک می تواند بدون خسته کردن کودک یک چالش خوب برای او داشته باشد؟ آیا این چالش مفرح و ثمربخش است؟

 

ابراز خود: آیا وسایل بازی به کودکتان اجازه می دهد خودش را ابراز کند، خلاق باشد و یا انتخاب کند و تصمیم گیری داشته باشد؟

 

پتانسیل موفقیت: چند راه “درست” برای بازی با اسباب بازی وجود دارد؟ آیا بازی می تواند پایانی آزاد و بدون پاسخ غلط یا درست داشته باشد؟ آیا بازی با استایل و توانایی های فرزندتان سازش دارد؟

 

روش استفاده: آیا می توان در جایگاه های متفاوت از اسباب بازی استفاده کرد؟ می تواند از آن در انواع بازی ها استفاده کرد؟

 

محبوبیت: آیا این اسباب بازی محبوب است؟ آیا می تواند آن را به سایر رسانه ها مانند کتاب ها و یا فیلم های تلویزیونی مرتبط کرد؟

 

انعطاف: آیا می توان صدا،سرعت و یا مرحله ی سختی آن را تغییر داد؟

 

فرصت های فعل و انفعال: آیا وسایل بازی کودک فرصت اینکه شما یا یک بچه ی دیگر را هم درگیر بازی کند را فراهم می کند؟ آیا به افزایش مهارتهای اجتماعی کمک می کند؟

شخصیت و رشد: آیا بازی بچه را به فعالیت هایی که موجب رشد و ترقی او شود وا می دارد؟ آیا به علایق بچه مرتبط می باشد؟