خانم ها روحیات حساسی و لطیفی دارند و معمولا این روحیه را در فعالیت های روزانه بروز می دهند. به همین علت است که دستگیره قلبی شکل را می توان در خانه های بسیاری مشاهده کرد. امروز روش دوخت یک دستگیره قلبی شکل را با هم مرور می کنیم. دوختن این مدل دستگیره آسان است.

 

دوخت دستگیره قلبی شکل برای آشپزخانه

مراحل دوخت دستگیره قلبی شکل

 

مرحله 1 

دوخت دستگیره قلبی شکل برای آشپزخانه

برای درست کردن این دستگیره، به 2 رنگ پارچه ی مختلف، پشم شیشه ( یا هر بافت نرم و چند لایه ی دیگر ) و نوار اریب ( می توانید از نوار پارچه ای نازک هم استفاده کنید ) نیاز دارید.

بنابراین، روی کاغذ، الگوی قلب را – به اندازه ی مناسب برای دستگیره – رسم کنید. بعد از برش دور الگو، آن را روی پارچه ها منتقل کنید ، سه قلب را از یک پارچه و یک قلب را از پارچه دیگر دربیاورید. دو تا از قلب ها را از وسط تا کنید و از روی خط موربی که ذر الگو مشخص شده، برش بزنید.

 

مرحله 2 

دوخت دستگیره قلبی شکل برای آشپزخانه

از پشم شیشه هم یک قلب ببُرید. ( البته اگر پشم شیشه نازک باشد،لازم است 2 -3 تا قلب دربیاورید. ) سه لایه قلب ( پارچه، پشم شیشه، پارچه) را روی هم قرار دهید.

 

مرحله 3 

دوخت دستگیره قلبی شکل برای آشپزخانه

حالا باید تکه های کوچک تر را آماده کنید. ما ابتدا دو لایه را روی هم گذاشتیم و دور تا دورشان را کوک زدیم؛ بعد نوار اریب را مثل تصویر، به لبه های مورب هر کدام از تکه ها دوختیم و تکه ها را روی سه لایه قلب – مرحله ی قبل – گذاشته و همه رو با سوزن ته گرد به هم وصل کرده و بعد دور تا دورشان را دوختیم.

 

مرحله 4 

دوخت دستگیره قلبی شکل برای آشپزخانه

حالا باید دور تا دور قلب های به هم دوخته شده را هم نوار اریب بدوزید. اگه نوار اریب نداشتید، همان طور که در تصویر این مرحله نشان داده شده، از پارچه ی سفید، نواری به عرض 4 سانتی متر ببرید. بعد آن را از وسط تا کنید و اتو بزنید.  دوباره هر لبه ی دو سانتی متری نوار را به سمت داخل تا کنید و اتو بزنید تا نواری مثل نوار اریب و به عرض 1 سانتی متر داشته باشید.

 

مرحله 5

دوخت دستگیره قلبی شکل برای آشپزخانه

در آخر – و بعد از اینکه نوار اریب یا نوار پارچه ای رو دور تا دور قلب دوختید – یک بندینک برای آویزان کردن دستگیره درست کنید.

 

دنبال ایده های بیشتری برای دوختن دستگیره هستید؟ در اینصورت این پست ها را به شما توصیه می کنیم:

دوخت دستگیره آشپزخانه برگی با پارچه فوتر

دستگیره بافتنی با قلاب

انواع مدل دستگیره بافتنی

آموزش بافت دستگیره به شکل ستاره

 

 

منبع : kardasti.net

گردآوری و تلخیص : نی نی یاری