برخی بانوان و دوشیزگان را دیده اید که به هیچ عنوان و هراز گاهی بیمار می شوند آن هم به صورت خیلی جزئی و نامحسوس؟ تا به حال راز سلامتی و تندرستی بانوان پر انرژی را از آنان پرسید اید؟

آنها فصل سرما را بدون کوچک ترين عطسه اي سپري مي کنند. در پرواز هاي شان با هواپيما صدمه اي نمي بينند و از دل دردهايي که ممکن است به آن مبتلاشوند، جلوگيري مي کنند.اگر به يکي يا بهتر است بگوييم همه اين رموز پي ببريد .به اين گروه از زنان ملحق خواهيد شد.

 

تندرستی بانوان

آب اکسيژنه نخوريد

بعضي ها چند قطره از اين دارو را به يک ليوان آب اضافه مي کنند ( معمولا براي بهبود زخم ها استفاده مي شود) تا زودتر بهبودي حاصل کنند. بعضي ها هم آن را بو مي کنند.کارشناسان ، خوردن اين دارو را منع کردند، اسکاچر معتقد است که اين دارو به پوسته مخاطي ومجراي تنفسي آسيب مي زند.

 

از ماساژاستفاده کنيد

هادويک مي گويد:ماساژ،مثل داروعمل مي کند. بيشتر مطالعات نشان مي دهد، که ماساژ، اضطراب ،فشار خون وضربان قلب و استرس را پايين مي آورد.تيفاني ،استاد دانشکده پزشکي دانشگاه ميامي مي گويد: پايين آمدن سطح استرس ، سلول هاي ايمني بدن را افزايش مي دهد.

 

دوش آب سرد بگيريد

ويتراسپون 54 ساله ،رمز سلامت هميشگي اش را در گرفتن دوش آب سرد مي داند. او گفت : بعداز دوش گرفتن، احساس خيلي خوبي دارم . او گفت که دوش گرفتن با آب سرد، باعث شفافيت پوستش و پرانرژي شدنش شده است .ماري آن باومن ،نويسنده کتاب مبارزه با خستگي هم ، معتقداست که اين کار،هيچ ضرري ندارد.دوش گرفتن با آب سرد ، انرژي را افزايش داده و به بهبود ميگرن ، گردش خون وهر گونه دردي کمک مي کند.بعضي ها مي گويند ، رمز مبارزه با سرطان در زنان فرانسوي ، دوش گرفتن با آب سرد را به 10 دقيقه در تابستان ، محدود مي کند. در زمستان هم بعداز دوش آب گرم، به مدت 1 دقيقه مي توان زير دوش آب سرد ماند. اگر مشکلات قلبي- عروقي داريد ، با پزشکتان در اين مورد مشورت کنيد. زيرا سرماي ناگهاني آب ، باعث مشکلاتي در فشار خوانتان مي شود.

 

دستانتان را زياد بشوييد

کريس پاپ کمپبل 39 ساله ، دستانش را روزي 6 بار ، بعداز رفتن به دستشويي، بعداز برگشتن از سرکار و قبل از خوردن مي شويد، او برخلاف عادت ما رفتار مي کرد.تحقيقات نشان داده است که تعداد کمي از مانسبت به اين موارد حساس هستيم.
کمپل مي گويد: من به ندرت سرما مي خورم وبيشتر از 5 سال است که هيچ گونه دل دردي در خانواده ام وجود نداشته است . اگر دستانتان را مرتب بشوييد، کم کم به آن عادت مي کنيد.ويتامين ث و روي مصرف کنيد.

 

جني اسپرينک 29 ساله ، اولين نشانه اي که از سرما خوردگي وخارش گلو مشاهده کرد، ويتامين ث و روي مصرف کرد. پودر هايي را که حاوي ويتامين ث بود، روزانه يک الي دو بار خورد واسپرهاي حاوي روي را براي بيني اش استفاده نمود. او مي گويد: با استفاده از اينها، من سرما خوردگي را از خودم دور مي کنم؛ طوري که آخرين باري که سرفه کردم يا سرما خوردم يادم نمي آيد. اگر چه ويتامين ث و روي ، براي پيشگيري از سرما خوردگي است ، اما بعضي از مطالعات نشان مي دهد که ويتامين ث براي افرادي مفيد است که استرس دارند وروي ، براي پيشگيري از تکثير ويروس است .

 

سير زياد بخوريد

سوزان 54 ساله ، بيمار نشده بود و رمز آن را در يک چيز مي داند : خوردن يک عددسير خام بعداز صبحانه .او مي گويد: من سير را به چهار قسمت تقسيم مي کنم و در سس سيب مي گذارم تا قورت دادن آن آسانتر باشد و باعث تهوع نشود.
سير، مملو از آنتي اکسيدان هايي است که سيستم ايمني بدن را تقويت مي کند و با هرگونه التهاب مبارزه مي نمايد. اين ، به اين معني است که گياهان ، علاوه بر اينکه سيستم دفاعي وايمني بدن را در برابر بيماري ها تقويت مي کنند ، از ابتلا به سرطان و ناراحتي هاي قلبي جلو گيري مي نمايند.

 

شستشوي بيني فراموش نشود

بعداز 10 سال رنج کشيدن از عفونت هاي سينوس که در ناحيه صورت، درد دارم ،مجراي تنفسي ام مسدود شده و روزي دو تا سه بار آنتي بيوتيک مي خوردم .حاضرم هر کار ديگري را امتحان کنم.
دستور العمل : آب گرم را با نمک مخلوط کنيد، سپس بيني را شستشو دهيد ؛ به اين شکل که سمت چپ سرتان را متمايل کنيد وآب نمک را داخل سوراخ چپ بيني بکشيد وشستشو دهيد. بعداين کار را براي سمت راست بيني تان تکرار کنيد.با اين کار ، ترشحات بيني تان خارج مي شود. من شستشوي بيني ام را شروع کردم و بعداز چند روز ، ترشحات از بيني ام خارج شد، محققان دانشگاه ميشيگان دريافتند که اين کار ، بهتراز استفاده از اسپري هاست .

 

مثبت انديش باشيد

جني اسپرينگ 29 ساله، با مشاهده اولين نشانه هاي بيماري ، راه ديگري را هم براي سالم ماندن انتخاب کرد:به خود مي گويم ، من بيماري را نمي پذيرم آيا او از اينکه فکرمي کند اين روش تاثير گذار هست اشتباه کرده ؟نه اصلا ، در يک مطالعه شرکت کننده هايي که فعاليت هاي ذهني با نگرش مثبت داشتند ، پادتن بيشتري نسبت به آنفولانزا داشتند.

 

روغن نارگيل را کنار نگذاريد

طرفداران اين روغن منطقه گرمسيري مي گويند که دارويي براي کاهش وزن ، مشکلات پوستي ، کمبود انرژي ، بيماري هاي لثه و آنفولانزاست .اما هيچ پشتوانه وحمايت علمي از آن نشده است .
در عوض ، در مورد روغن ماهي ،تحقيقات زيادي انجام شده است که دريافته اند روغن ماهي از حملات قلبي جلوگيري مي کند و براي پوست و حتي سيستم ايمني بدن مفيد است . در آشپزي و براي موهاي خشک هم ، از روغن نارگيل استفاده کنيد.

 

فراموش نکنید که لازم است در کنار به کارگیری موارد فوق هر چند وقت یکبار در منزل سلامت جسمی فردی تان را بسنجید .

منبع: جام نيوز