نی نی یاری، خانم رباع: اتاق های دو نفره بهترین راه چاره برای خانواده های پرجمعیت با تعداد فرزندان بسیار و یا خانواده های دو فرزندی با فضای کم است. دکوراسیون اتاق دو نفره با اتاق های تک نفره متفاوت است و اصول خاص خود را دارد. ما در این مقاله سعی داریم شما را با اصول دکوراسیون اتاق دو نفره آشنا کنیم.

 

دکوراسیون اتاق دو نفره کودک: استایلی برجسته

اتاق دو نفره کودک

ابتدا برویم سراغ تخت ها، تخت های اتاق دو نفره بهتر است هم شکل باشند ولی رنگ خوش خواب ها و بالشت ها را حتما متفاوت انتخاب کنید. مخصوصا اگر در حل دکوراسیون اتاق دو نفره ی خواهر و برادر هستید. برای دختر بچه رنگ دخترانه ای مانند صورتی و برای پسربچه رنگ پسرانه ای مانند نیلی خوب است. مخصوصا که ترکیب صورتی و نیلی در کنار هم هارمونی را به اتاق می آورد.

ترکیب دو رنگ را می توانید در برخی وسایل تزئینی و یا قسمتی از قفسه ها هم بکار ببرید. برای بخشیدن تغییری نو و احساس تازگی کردن هم می توانید طرح ملحفه ها را تغییر دهید.

 

دکوراسیون اتاق دو نفره کودک: هماهنگ اما متفاوت

اتاق دو نفره کودک

برای اتاق نوزادان از عناصر معمول و متداول که با سلیقه ی شما کمی تغییر در آنها داده شده است استفاده کنید. برای مثال دو گهواره یک سان انتخاب کنید اما تغییرات جزئی در رنگ دکور های آن بدهید.

وسایل ضروری روزانه را متناسب انتخاب کنید. مثلا اسباب بازی ها و قفسه ها. اینگونه وسایل باید مناسب شخصیت بچه باشند.

در دکوراسیون اتاق دو نفره کودک  عروسک ها و اسباب بازی های دست ساز معجزه می کنند. حتما چند تای آن ها را داشته باشید.

 

دکوراسیون اتاق دو نفره کودک: همه چیز را به هم متصل کنید

3

هنگام انتخاب یک تم برای دکوراسیون اتاق دو نفره کودک به دنبال سلایق و علایق مشترک بین بچه ها باشید. برای اینکه به اتاق حس یکپارچگی بدهید برخی وسایل را هم شکل انتخاب کنید. مثلا اگر هر دو تخت اتاق متعلق به پسربچه هاست خوشخواب ها را از یک جنس و نوع انتخاب کنید ولی بقیه لوازم تخت را برای شخصی سازی کردن آن متفاوت انتخاب کنید.

علایق متفاوت و تفاوت سلیقه هر کودک را در گوشه و سمت اتاق که متعلق به اوست با به کار بردن وسایل و دکوراسیون شخصی کودک نشان دهید.

 

برای مطالعه بیشتر در زمینه اصلول دکوراسیون اتاق کودک به راهکارهای تزئین اتاق کودک (۱) و یا مهمترین نکات در تزیین اتاق کودک هم سری بزنید.