نی نی یاری، سلطانی نژاد: در بخش های قبل از مطلب کوچک کردن شکم بعد از زایمان به معرفی حرکات ورزشی و همچنین راهکارهای تغذیه ای پرداخته شد. در ادامه در این بخش به چند نکته اساسی در مورد سبک زندگی که در سلامت پس از زایمان و بازگشت به فرم  موثر است اشاره خواهیم کرد . سبک زندگی تاثیر زیادی در سلامتی افراد دارد زنانی که قصد دارند بعد از زایمان شکم خود را کوچک کنند باید سبک زندگی مناسبی در پیش بگیرند. 

 

سبک زندگی بعد از زایمان

1- بعد از زایمان به اندازه کافی بخوابید

با وجود نوزادی که تازه به دنیا آمده شبانه روزی 8 ساعت خوابیدن کار دشواری است، اما سعی کنید تا می توانید بیشتر بخوابید. نگه داری از نوزاد نیاز به انرژی بدنی و ذهنی زیادی دارد و شما به خواب کافی نیاز دارید تا دوباره انرژی خود را بازیابی کنید. خواب به بازیابی بدن بعد از ورزش و هضم موثر غذا نیز کمک می کند.

 

 سبک زندگی بعد از زایمان

2- کنترل استرس

کنترل سطح استرس بعد از زایمان کار دشواری به نظر می رسد، اما برای حفظ سلامتی ضروری است. استرس بیش از حد، ذخیره چربی در ناحیه شکم را افزایش می دهد و برنامه شما برای کوچک کردن شکم بعد از زایمان با مشکل روبرو می شود. کاهش سطح استرس، تاثیر زیادی در کاهش وزن دارد. مدیریت استرس به شما کمک می کند روی تمرینات ورزشی و رژیم خود تمرکز کنید.

 

سبک زندگی بعد از زایمان

3- مسئولیت ها تقسیم کنید

وقتی نوزاد جدیدی وارد خانه شما می شود، تقسیم موثر مسئولیت ها کار سختی است. اما در صورتی که همه کارها را خودتان انجام دهید سلامتی خود را به خطر می اندازید. لیستی از اطرافیان خود که می توانند کمک کنند تهیه کنید و وظایف مربوط به نگهداری نوزاد را تقسیم کنید. عوض کردن پوشک، غذا درست کردن،نوبت پزشک و سایر وظایف را تقسیم کنید. در این صورت زمان کافی برای تمرکز روی سلامتی جسمی و ذهنی خود خواهید داشت.

 

سبک زندگی بعد از زایمان

 4- از مصرف نوشیدنی های الکلی پرهیز کنید

نوشیدنی های الکلی مضرات زیادی دارند. نوشیدنی های الکلی برنامه کاهش وزن شما را با شکست مواجه می کنند. الکل اشتهای شما را تحریک می کند و باعث می شود زیادتر غذا بخورید.