سبزه انداختن یکی از کارهای اصلی تدارکاتی سفره هفت سین است که معمولاً خانم ها از چندهفته پیش از اتمام سال و حین آماده کردن خانه برای سال جدید اقدام به آن می کنند. گندم و عدس از جمله حبوباتی هستند که به صورت سنتی برای این کار مورد استفاده قرار می گیرند. اگر برای اولین بار می خواهید کاشتن سبزه عید را تجربه کنید امروز می توانید آموزش کاشتن سبزه عید با گندم را دنبال نمایید.

سبزه انداختن با گندم

۱۲ روز مانده به عید، یک لیوان گندم درون کاسه‌ای ریخته و به اندازه ۲ تا ۳ بند انگشت روی آن آب می‌ریزیم و تا ۲ روز صبر می‌کنیم و طی این مدت ۲ بار آب آن را عوض می‌کنیم. وقتی گندم‌ها شروع به جوانه زدن کردند، آب کاسه را خالی کرده و گندم‌ها را درون یک دستمال نخی می‌ریزیم.

hhhhhhhhhh-2-485x727

سعی کنید دستمال همیشه مرطوب بماند. وقتی گندم‌ها شروع به ریشه زدن کردند آن‌ها را به آرامی از درون دستمال خارج می‌کنیم.
در ته ظرف مورد نظر، لایه‌ای از پنبه را پخش کرده و گندم ریشه زده را درون آن ریخته و پخش می‌کنیم. روی گندم‌ها را پارچه‌ای نخی انداخته و هر روز روی آن‌ها کمی آب اسپری می‌کنیم تا ساقه پیدا کند.
وقتی ساقه نقره‌ای رنگ شد پارچه را از روی آن برداشته وظرف را در زیر نور و جای خنک قرار داده، هر روز مقدار کمی آب در حدی که مرطوب بماند روی آن‌ها اسپری می‌کنیم.

سبزه عيد با گندم، کاشت سبزه عید، سبزه عید، سبزه هفت سین، سبزه 95، چطور سبزه بکاریم؟

اگر دوست دارید سبزه عید خود را به صورت فانتزی تزیین کنید می توانید به پست مدلهای سبزه عید فانتزی سر بزنید، برای تزیین تخم مرغ نیز پست آموزش تخم مرغ رنگی هفت سین را مشاهده کنید.

منبع: cooking.akairan.com

 

[box type=”shadow” align=”” class=”” width=””]فیلم زایمان طبیعی  زایمان طبیعی بدون درد کاردستی کودک  تزیین جشن تولد بچه ها   آموزش بافت کلاه کودک   بافتنی کودک  فیلم آموزش بافت کلاه کودک  لیف قلاب بافی بچگانه  دوخت لحاف سیسمونی   الگوی عروسک نمدی   نقاشی میوه ها  کشیدن ماشین   شروع غذای کمکی   مدل لباس عروس دخترانه   [/box]