صبحانه نخوردن کودکان والدین را همیشه نگران می کند و به عنوان مانعی برای رشد کودکان عمل می کند. برای اینکه کودکتان مشتاق به خوردن صبحانه شود و رشد ان تهدید نشود راه حل هایی وجود دارد که نوصیه متخصصان و روانشناسان کودک می باشند و به سادگی کودک را از بی شاتهایی در وعده ی صبحانه جدا می سازند.

صبحانه یکی از مهم ترین و اصلی ترین وعده ها غذایی است اما متاسفانه 40 درصد از کودکان برای خوردن صبحانه بهانه گیری می کنند و در واقع صبحانه نمی خورند. اگر کودک شما هم به این گروه ملحق شده است باید هوشیار باشید و برای داشتن کودکی سالم برای رفع این مشکل از راه کارهایی که در این بخش می خوانید استفاده کرده و کودک خود را به سمت خوردن صبحانه سوق دهید.

9

کودکتان را سحر خیز کنید:

اکثر کودکانی که صبحانه نمی خورند کودکانی هستند که دیر تر از حد معمول از خواب بیدار می شوند و یا برای رفتن به مدرسه با عجله آماده می شوند و زمانی رای صبحانه خوردن ندارند و یا اینکه به دلیل خوابیدن بیش از حد اشتهایی به خوردن صبحانه ندارند.

 

نظر کودکتان را در مورد صبحانه بپرسید:

کودکان مواد غذایی متفاوتی را نسبت به بزرگترها برای صبحانه دوست دارند. از انها در مورد صبحانه ی مورد علاقه شان سوال کنید و نظرات انها را بر سر سفره ی صبحانه راه دهید.

 

صبحانه را برای آنها مثل یک بازی و تفریح کنید:

نه تنها صبحانه بلکه هر وعده غذایی که خوردن آن با شادی و خنده همراه باشد لذت بیشتری خواهد داشت و کودک بیشتر به خوردن علاقه مند می شود. شما با توجه به سن کودکتان می توانید زمان خوردن صبحانه او را سرگرم و شاد کنید تا با میل بیشتری صبحانه بخورد.

 

میز صبحانه را متنوع بچینید:

این بدان معنا نیست که هر چیزی که مربوط به صبحانه است همگی را خریداری و بر سر میز صبحانه بچینید بلکه بهتر است در خرید خود متنوع عمل کنید تا اشتهای کودک شما تحریک شودو مطمئنا هیچ کودکی دوست ندارد هر روز صبح نیمرو بخورد و یا همیشه برای صبحانه نان و پنیر داشته باشد.

 

غذاهای غیر طبیعی را برای آخر بگذارید:

بعضی از والدین از یک سری غذاهای فرآوری شده برای صبحانه کودکشان انتخاب می کنند که امری کاملا اشتباه است و علاوه بر اینکه هیچ تاثیر مثبتی در رشد کودک ندارد بلکه ذائقه ی او را هم به سمت غذاهای آماده سوق می دهد.

منبع : نمناک