ابتدا در ظرفی مناسب پیاز داغ کنید و زردچوبه و ادویه را به آن اضافه کرده و خوب تفت دهید.حالا جوپرک را به مواد بیفزایید و کمی تفت دهید و آنگاه ۲ لیتر آب به مواد اضافه کنید و اجازه دهید بجوشند.

 

 سوپ قارچ و کرفس-2

 

 مواد اولیه برای ۳ نفر:

گوشت چرخکرده : ۲۵۰ گرم

جو پرک : یک لیوان

آبلیمو : به میزان لازم

پیاز یک عدد

سبزی خورد شده شامل تره گشنیز جعفری و مرزه : دو لیوان

روغن : دو قاشق غذاخوری

نعنا خشک : یک قاشق غذاخوری

نمک و فلفل : به میزان لازم

سوپ مرمر یا همان مرمر خانم سوپی اصیل و متعلق به نواحی شمالی کشور است این سوپ بسیار خوشمزه و شکیل است و به عنوان سوپ مجلسی هم میتواند مورد استفاده قرار گیرد.

 

طرز تهیه :

ابتدا در ظرفی مناسب پیاز داغ کنید و زردچوبه و ادویه را به آن اضافه کرده و خوب تفت دهید.حالا جوپرک را به مواد بیفزایید و کمی تفت دهید و آنگاه ۲ لیتر آب به مواد اضافه کنید و اجازه دهید بجوشند.سپس زیر غذا را ملایم کرده و اجازه دهید جو بپزد.
در ظرفی جداگانه گوشت چرخ کرده ،نصف سبزی،مقداری زردچوبه و نمک را با هم مخلوط کرده و خوب ورز بدهید و به صورت کوفته های ریز در بیاورید و وقتی غذای شما نیمپز شد آنها را به سوپ اضافه کرده و بقیه سبزی را هم بیفزایید.اجازه دهید سوپ کاملا جا بیفتد و در مرحله آخر پخت در ظرفی مقداری روغن داغ کنید و زردچوبه و نعنا را کمی تفت دهید و به سوپ اضافه کنید و پس از مدتی برای سرو آماده کنید.

 

نکات :

میتوانید به جای آب از آب قلم یا آب مرغ در این سوپ استفاده کنید.

اضافه کردن زعفران به این سوپ آن را فوق العاده خوشمزه تر میکند.

برای آنکه کوفته های شما وا نرود ۲ نکته را حتما در نظر بگیرید اول آنکه تا جایی که میتوانید مواد را ورز دهیدتا کاملا منسجم شوند و دوم اینکه زیر غذا را زیاد کنید تا کاملا به حالت در حال جوشیدن برسد و سپس کوفته ها را دانه دانه به غذا اضافه کنید این جوری آنها اصلا وا نمیروند.

 

نوش جان

 

منبع : sooran.com