عروسک سازی از هنر های پرطرفدار و دوست داشتنی اکثر خانم هاست. خیلی ها از دیدن نتیجه کار عروسک سازی شگفت زده می شوند . با دیدن مراحل این آموزش می توانید عروسک های زیبای زیر را به سادگی درست کنید و در تزئین اتاق کودک به ویژه دختر خانم ها استفاده کنید. و یا از آن به عنوان یک بالشتک کاربردی  زیبا در کنار وسایل خیاطی استفاده کنید.

 

ساخت عروسک پارچه ای

وسایل مورد نیاز

برای درست کردن این عروسک های با مزه به تکه های پارچه در رنگ های شاد و متنوع و همینطور انواع کاموا و نخ خیاطی همرنگ پارچه ها احتیاج داریم. برای صورت عروسک ها هم پارچه هایی به رنگ کرم که می توانند از تکه های جوراب باشند، استفاده می کنیم.

 

32

آموزش عروسک سازی به شکل مرحله ای

همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می کنید سر و تنه این عروسک به یک روش بسیار ساده درست می شوند. دایره ای رو روی پراچه بکشید و دور آن رو برش بزنید و بعد با نخ همرنگ دورتا دور پارچه را کوک ریز می زنید. با کشیدن نخ های ابتدایی و انتهایی و پر کردن آن بدن عروسک آماده می شود که برای درست کردن سر عروسک هم از همین روش استفاده می کنید.

 

33 34 35

مرحله نهایی ساخت عروسک ، اضافه کردن موهای آن است. یک دسته نخ کاموا به درازی دلخواه برش می زنید و در قسمت فرق سر عروسک می دوزید. تصویر زیر نحوه کوک زدن را آموزش می دهد. بعد از اتمام کار می توانید موهای عروسک را ببافید و یا ببندید.

 

36

عروسک شما آماده است همانطور که مشاهده کردید ساخت این مدل عروسک بسیار ساده بود. با مراجعه به مطالب زیر می توانید آموزش ساخت انواع مدل های دیگر را هم مشاهده کنید.

آموزش درست کردن عروسک زرافه با جوراب

آموزش دوخت عروسک نمدی دایناسور با الگو

چند الگوی زیبای عروسک نمدی