با تغییر فصول همانند آب و هوا سیستم بدنی مام هم خواسته هایش به غذا تغییر می کند که برای فصل بهار و تابستان به دلیل آب و هوای خاص مواد غذایی خواصی توصیه می شود که در این بخش از سلامت سایت نمناک به آن اشاره ای می کنیم.

1-گردو

گردو سرشار از اسیدهای آمینه و مواد مغذی است که در اروپا به هدیه ی از طبیعت معروف است و همه ی فصول به خصوص بهار و تابستان برای داشتن انرژی و نشاط مصرف گردو را فراموش نکنیم.

1

2-سیر تازه

از زمانهای قدیم مصرف سیر توصیه شده است چرا که صیر به دلیل دارا بودن آنتی بیوتیک بالا از ایجاد و تجمع انواع عفونت ها در بدن جلوگیری می کند حال اگر این سیر به صورت سبز و تازه که در بهار موجود است مصرف شود بهتر است.پیشنهاد پزشکان متخصص در رژیم درمانی سیر بهار جایی دیگر دارد.

2

3-اسفناج

از خواص این برگ سبز زیبا هر چه بگوییم کم است چرا که از درمان کم خونی و انواع بیماری ها تا زیبایی و مراقبت های پوستی همه را در بر می گیرد.پزشکان سوئد به تازگی اثر مثبت دیگری از اسفناج یافت نموده اند و آنهم ایجاد احساس سرزندگی و نشاط است.

3

4-سالمون

اگر چروکیدگی و بی نشاطی در پوست شما رنج آور شده است سالمون ماهی بسیار مفید است که به طور تازه در این فصل یافت می شود.

4

5- توت فرنگی

میوه ای خوشمزه و دوست قلب که علاوه بر دارا بودن انواع ویتامین ها به عنوان یک جوان کننده ی طبیعی پوست و قلب به شمار می رود.به دلیل محدود بودن زمان مصرف این میوه فرصت را از دست ندهید.

5

6-تخم مرغ

اگر تخم مرغ را از دید خاصیت و زرده و سفیده به دو بخش تقسیم کنیم زرده ی آن مفید برای مو و سرشار از امگا 3 بوده و مصرف آن در این فصل بیشتر از مصرف سفیده آن توصیه شده است.

6

7-تمشک آبی

میوه های جنگلی به دلیل در دست رس نبودن مورد توجه قرار نمی گیرند غافل از اینکه هدیه جنگل به انسان بسیار ارزشمند و پر خاصیت است.

7

 

منبع : اختصاصی نمناک