این مطلب 6 حقیقت شگفت انگیز درباره قدرت باروری مردان را بررسی می کند. البته قبلا در پست هایی مانند ناباروری مردان، از تشخیص تا درمان ، لپ تاپ، گوشی، جین و ناباروری در مردان و دلایل ناباروری مردان به بررسی عوامل و دلایل بروز ناباروری در مردان به مطالب متنوعی اشاره کرده بودیم.

 

قدرت باروری مردان

 

قدرت باروری مردان – دوچرخه سواری برای مردان خطرناک نیست

احتمالا شما هم شایعاتی در خصوص تاثیر منفی دوچرخه سواری بر قدرت باروری در مردان را شنیده اید ولی خیلی هم نمی توانید به این شایعات اعتماد کنید. مطالعه ای که در خصوص تاثیر منفی دوچرخه سواری بر قدرت باروری  در مردان انجام شده، نشان داده است که اگر مردها دو ساعت در روز و هر شش روز هفته دوچرخه سواری حرفه ای کنند ممکن است دچار ناباروری شوند اما در حالت طبیعی مردهای غیر ورزش کار به این شدت دوچرخه سواری نمی کنند در ضمن این مطالعه نشان داده که زین های باریک قدیمی برای مردها مضر هستند و استفاده از زین های جدید اشکال چندانی ایجاد نمی کند.

 

قدرت باروری مردان – سونا و حمام آب داغ شانس بچه دار شدن را کاهش می کند

رفتن به سونا یا گرفتن دوش آب داغ خستگی شما را حسابی در می برد اما اگر قصد بچه دار شدن دارید بهتر است تا مدتی هر دو را فراموش کنید. تماس با آب داغ یا بخار داغ در حمام سونا درجه حرارت را در نواحی اطراف بیضه بالا می برد و در نتیجه تولید اسپرم ها کاهش پیدا می کند. علاوه بر این دمای بالا در این ناحیه قدرت حرکت اسپرم ها را هم تا حد زیادی کاهش می دهد. اگر چه این تاثیر دائمی نخواهد بود.

 

قدرت باروری مردان – استفاده از لپ تاپ مردها را نابارور می کند

اگر عادت به استفاده از لپ تاپ دارید و معمولا آن را روی پایتان قرار می دهید بهتر است قبل از اقدام برای بچه دار شدن این عادت را ترک کنید چون گذاشتن لپ تاپ روی پا باعث افزایش دما در اطراف بیضه ها شده و در نتیجه تولید اسپرم کاهش پیدا می کند.

 

قدرت باروری مردان – استفاده از تلفن همراه روی باروری اثر منفی می گذارد

اخیرا گمانه زنی در خصوص تاثیرات مخرب استفاده از تلفن همراه افزایش پیدا کرده و متخصصان می گویند تماس دائمی با این نوع از تلفن ها باعث افزایش خطر سرطان، تومورهای مغزی و ناباروری می شود. اگرچه مطالعات در این زمینه اندک است اما به نظر می رسد استفاده مداوم از تلفن همراه به دلیل افزایش رادیکال های آزاد تولید اسپرم و کیفیتشان را کاهش می دهد به خصوص اگر توی جیب بوده یا روی کمر نصب شوند.

 

قدرت باروری مردان – استرس حسرت بچه را به دلتان می گذارد

اغلب ما به خوبی می دانیم که سبک زندگی مان تا چه اندازه می تواند روی قدرت باروری ما اثر داشته باشد، اما بیشترمان از اثرات شدید استرس بر کاهش قدرت باروری مردانه غافلیم. استرس باعث اختلال در عملکرد جنسی در مردان و اختلال نعوظ می شود و فعالیت غدد ترشح کننده هورمون های دخیل در باروری را کاهش می دهد.

 

قدرت باروری مردان – افزایش اندازه دور کمر هیچ کمکی به افزایش تعداد اعضای خانواده تان نمی کند

افزایش اندازه دور کمر نه فقط در مردها بلکه در زن ها نیز با افزایش احتمال ناباروری رابطه مستقیم دارد. چاقی در مردان تعداد و کیفیت اسپرم ها را کاهش می دهد و همچنین روی شکل اسپرم ها هم تاثیر می گذارد.

 

منبع: نی نی بان