هر چه بچه ها بزرگ تر می شوند مداد و مداد رنگی و مداد شمعی و دفتر و انوع و اقسام لوازم تحریر رنگارنگ جای اسباب بازی های آن ها را میگیرد و بچه ها در مرحله ی جدید زندگی خود سعی خواهند کرد اینبار خود را با دانستن و مدرسه کشف کنند. قبلا آموزش کاردستی های ساده برای یاد گرفتن بهتر انگلیسی مانند بازی الفبای نمدی برای کودکانتان بسازید و یا آموزش های ساده مفاهیم هنر انتزاعی دایره های آب رنگی را برای سنین کوچک تر در مجموعه ی نی نی یاری برای شما به ارمغان آورده بودیم. امروز می خواهیم از در کاردستی وارد شویم و یک هدیه مناسب دست ساز برای مادران مهربان به کوچولوهای دلبندشان در هر سنی از مهدکودک گرفته تا پیش دبستانی و دبستان آموزش دهیم با ما باشید با آموزش ساخت مداد شمعی خانگی. این کاردستی بسیار آسان و سریع است.

مداد شمعی خانگی برای کودکان خود بسازید!

 1

وسایل مورد نیاز ساخت مداد شمعی

صابون گلیسیرین

رنگ ( می تواند رنگ غذا یا رنگ صابون باشد)

عطر ( این گزینه اختیاری است اگر دوست داشتید مداد شمعی عطری داشته باشید از آن استفاده کنید. استفاده از عطر لیمو و یا پرتقال پیشنهاد ماست.)

قالب سلیکونی

روش ساخت مداد شمعی

صابون گلیسیرین انوع و اقسام مختلفی دارد. می توانید از صابون گلیسیرین با اسنس شیر، روغن نارگیل، عسل و … استفاده کنید ولی توصیه ی ما استفاده از صابون گلیسیرین بدون هیچ اسانسی است.

برای رنگ هم می توانید رنگ حقیقی صابون را خریداری کنید. استفاده از رنگ غذا هم امکان پذیر است اما با رنگ واقعی صابون می توانید رنگ های روشن را با مصرف مقدار کمتری صابون بسازید.

برای قالب هم شکل قالب به اختیار شماست و سیلیکونی بودن قالب اجباری نیست فقط باعث می شود راحت تر مداد شمعی را از قالب بیرون بیاورید.

مداد شمعی

برای ساخت مداد شمعی صابون را در ماکرو فر آب کنید و وقتی صابون آب شد رنگ و عطر مورد نظر را به آن اضافه کنید و در قالب بریزید و بگذارید خشک شود. این کار را برای هر تعداد رنگ دیگر که می خواهید تکرار کنید.