caf179bae5b6ef354aa356d15aa56836
    عملیات آجیل

    عنوان اصلی the Nut Job

    کارگردان: Peter Lepeniotis
    سال تولید ۲۰۱۴
    زمان: ۸۵ دقیقه
    لینک دانلود مستقیم انیمیشن
 

آخ! گرسنگی خیلی بد است، مخصوصا وقتی قورباغه‌های گرسنه‌ی شکم بزنند زیر آواز و قار و قور کنند آبروی آدم را می برند. حیوانات پارک همه گرسنه‌اند و آذوقه‌ای برای زمستان ندارند؟
لابد می‌پرسید کدام پارک؟ کدام زمستان؟ کدام حیوانات؟ من کجا؟ این‌جا کجا؟
خیلی خب، بگذارید برایتان بگویم. در یک پارک شهری تعدادی حیوان به رهبری یک راکون پیر با هم زندگی می‌کنند. کجا؟ داخل تنه‌ی یک درخت پیر و بزرگ! غذای آن‌ها ته کشیده و برای زمستان هیچ غذایی ندارند.
 ـ خب این‌طوری که می‌میرند.
 بله! خودشان هم می‌دانند که می‌میرند. به خاطر همین در تلاش‌اند تا به یک آجیل‌های یک دستفروش که کنار خیابان ایستاده و آجیل می‌فروشد، دستبرد بزند. چه کسی این کار را می‌کند؟ کسی که از همه زرنگ‌تر است!
بگذارید دوستان را معرفی کنم:
 urlاین‌ها سه تا از احمق‌ترین ساکنان پارک هستند. چرا احمق؟ چون هر چه یک راکون بدجنس می‌گوید، به حرفش گوش می‌دهند.
 این همان راکون بدجنس پیری‌ست که به ساکنین جنگل دستور می‌دهد. کار راکون پیر این است که آذوقه‌ها را برای زمستان ذخیره کنند تا از گرسنگی نمیرند. اما کدام آذوقه؟ هیچ آذوقه‌ای در کار نیست و اگر حیوانات دست نجنبانند در زمستان سختی که در پیش است از گرسنگی می‌میرند!

dl

این «گریسون» است. یک سنجاب مثلا شجاع که دوست دارد ادای قهرمان‌ها را در بیاورد و همه به او افتخار کنند. اما نه تنها قهرمان نیست. بلکه خیلی هم ترسو و مامانی است!
    nRBribc
این سنجاب بنفش که چشم‌هایش از خوشحالی برق می‌زند، «شرلی» قهرمان داستان ما است. یک دوست صمیمی هم به نام «بودی» دارد. بودی یک موش با وفا است که با شرلی در تمام ماجراجویی‌ها و خطرها همراه می‌شود.

characters
این حیوانات و تعدادی حیوان دیگر در انیمیشن «عملیات آجیل» دور هم جمع شده‌اند تا هر طور شده برای زمستانشان آذوقه پیدا کنند. حتی دلشان می‌خواهد به یک آجیل فروشی حمله کنند و یک دل سیر آجیل بخورند. مگر به همین راحتی‌هاست؟ معلوم است که نه!

«شرلی» که از همه زرنگ‌تر است اولین نفری‌ست که برای داشتن آجیل‌ها اقدام می‌کند و دچار دردسرهای فراوانی می‌شود.

اگر می‌خواهید یک دل سیر بخندید و یک ماجراجویی پرهیجان را دنبال کنید، با یک کاسه آجیل یا یک بسته پف فیل بنشینید به تماشای انیمشین « عملیات آجیل» این انیمیشن به کارگردانی پیتر لپنیوتیس ساخته و تولید شده است.

راستی! اگر آجیل‌ها و خوراکی‌هایتان غیب شد بدانید کار، کار سنجاب‌ها و وروجک‌های گرسنه است.