همه می دانیم که پوست نوزاد وکودک بسیار حساس است، به همین دلیل است که شوینده های لباس کودک اهمیت دارند . اغلب مادرها سوال می کنند که آیا برای برای شستشوی لباس نوزادم ماده شوینده خاصی استفاده کنم؟ مواد شویده کلاسیک واقعا برای کودک آلرژی زاست؟شوینده هایی که روی آن درج شده ” مخصوص کودک” چه تفاوتی با سایر شویند ها دارد ؟ آیا می توانم از نرم کننده ها استفاده کنم؟قبل از آنکه ماشین لباسشویی را روشن کنید و لباس های کودکان تان را بشویید ابتدا این مطلب را بخوانید

شوینده لباس کودک ، لباس مناسب کودک

شوینده لباس کودک را چگونه انتخاب کنیم؟

پوست کودکان نازک و حساس است و با کوچکترین تحریکی جوش می زند و قرمز می شود. پس به طور حتم انتخاب شویند های مناسب که با پوست آنها سازگار باشد مسئله ای بسیار حیاتی است. شویند های که برای شستشوی لباس ، ملحفه ها و حوله کودک  انتخاب می کنید باید ملایم بوده و در عین حال که پارچه را لطیف می کند آلرژی زا نباشد.

شوینده باید ” مخصوص کودک” باشد؟

اصلا مهم نیست که شما شویند های ” مخصوص کودک” تهیه کنید. بهتر است بجای لیبل به کیفیت شوینده توجه داشته باشید. بسیاری از شوینده هایی که روی آنها اصطلاح ” مخصوص شستشوی لباس کودک” قید شده ، کیفیت لازم را نداشته و اصلا مناسب نیستند. بهترین راه حلی که ما  پیشنهاد می دهیم این است که شوینده ای تهیه کنید که روی آن درج شده ” ضد آلرژی”. این به آن معنی است که اثر این شوینده قبل از تولید توسط متخصص پوست روی پوست های حساس امتحان شده است. تا جای ممکن شویند ه ای برای لباس کودک انتخاب کنید که بیولوژیک بوده و از مواد گیاهی یا طبیعی تهیه شده باشد.

شوینده های حاوی مواد الکلی ، رنگ های مصنوعی ، اسانس های شیمیایی و…  که پس از آبکشی روی سطح الیاف باقی می مانند مناسب لباس کودکان نیستند و می توانند زمینه ساز التهاب و آلرژی پوستی شوند.

استفاده از نرم کننده برای لباس کودک مجاز است؟

نرم کننده ها بافت پارچه را لطیف و اتو کردن را راحت می کنند اما حتی در مورد انها هم لازم است به ” ضد آلرژی زا ” بودن شان توجه کنیم. ما پیشنهاد بهتری داریم. به جای استفاده از این مواد شیمیایی از کمی سرکه سفید ۱۰۰ درصد طبیعی استفاده کنید. سرکه ، آهک موجود در آب را در خود حل کرده و سبب نرمی لباس ها می شود.

چه میزان شویند ه لازم است؟

گرچه انتخاب شوینده ای مناسب اهمیت زیادی دارد اما میزان استفاده نیز مهم است. استفاده از شوینده به مقدار زیاد در هر وعده باعث باقی مانده ذرات شوینده روی بافت پارچه می شود. از سوی دیگر استفاده کم از شوینده مانع از پاک شد.

عکس مدل لباس کودک جدید و زیبا

دوخت لباس کودک بدون الگو

مدل لباس عروس دخترانه