با فرا رسیدن محرم و برگزاری مراسم عزاداری در گوشه و کنار شهرمان، موضوع مهم همراهی همه ی اعضای خانواده برای شرکت در مراسم عزاداری یا مدیحه سرایی است. هرچند مراسم مولودی به خودی خود شاد است اما حتی مراسم عزاداری و شرکت در آن نیز می تواند خاطرات زیبایی برای کودکان ایجاد کند. به کودکی خودتان رجوع کنید.خاطرات زیبایی که از شرکت در این مراسم دارید، تایید خوبی بر این حرف خواهد بود.

 

عکس-بچه-های-ناز-و-خوشگل-در-مراسم-شیرخوارگان-سال-گذشته-3

 انتخاب مجالسی که با هم در آن شرکت می کنید هم بسیار مهم است. دقت کنید از همین ابتدا فرزند شما صحبت های چه کسی را می شنود .هر چند ممکن است در گوشه ای سر گرم بازی باشد اما فضای مجلس تاثیر خود را خواهد گذاشت و البته او نیز ما بین بازی هایش حرف هایی را می شنود که به اندازه ی سنش تاثیر می پذیرد.باید فرزندانمان را با خود ببریم ولی به گونه ای باشد که آنها خسته نشوند، برای آنها خوراکی و اسباب بازی به همراه ببریم و زیاد هم طولانی نباشد که خسته نشوند، اگر برای خود بچه ها هم هیأتی راه بیندازند که خیلی بچه ها لذت می برند.

بعضی از کودکان مخصوصا پسر بچه ها دوست دارند که مجلس کوچکی را با همکلاسی ها و یا کودکان همسایه برپا کنند. با این تصمیمشان مخالفت نکنید و حتی در کنار و همراه آن ها باشید تا بتوانند یک عزاداری کوچک راه بیاندازند.

برای بچه ها همیشه جمع خانوادگی زیبا و دوست داشتنی است. پس سعی کنید با هم برای شرکت در مراسم عزاداری بروید.

یادتان باشد بچه ها یک دوربین همیشه روشن در خانه ی شما هستند،آنها حافظه ی خوبی دارند و شما به عنوان والدین انها و بهترین الگوی رفتاری شان سبک زندگی تان درمابقی سال ( روزهایی غیر از ایام محرم ) برای نتیجه گیری او از تاثیر عشق به امام حسین در زندگی بسیار مهم است.

 

download

وقتی پسر یا دخترمان می بیند که پدر یا مادرش برای اهل بیت علیهم السلام سیاه می پوشد و به مجلس عزاداری می رود اما در زندگی روزمره اش سخنان و نحوه ی زندگی این بزرگواران هیچ تاثیری ندارد ، او هم در خوشبینانه ترین حالت چون والدین خود رفتار می کند اما اگر بر عکس آنرا ببیند و در طول زندگی متوجه شود که والدینش زندگی آن عزیزان را سر مشق قرار می دهند و کلام آنان را می خوانند و سعی می کنند به آن عمل کنند ، آنوقت خودش هم سعی می کند چنین باشد.

برخی بچه ها ممکن است از گریه کردن ناراحت شوند و بگویند چرا گریه می کنید؟در این صورت اگر مصائب و مشکلات این دوران را برای او تعریف کنیم و بگوییم حالا تو خود را بگذار جای بچه امام و من را جای حضرت زینب و پدرت را جای امام حسین (البته بلا تشبیه) اگر چنین مصیبت هایی میدیدیم آیا گریه نداشت؟ مطمئن باشید او قانع شده و چه بسا اشک در چشمان معصوم او نیز جاری شود آنوقت به او بگویی خداوند برای کسی که برای ایشان گریه کند جایزه خوبی در نظر گرفته، که وقتی به ما می دهد پیش او می رویم.

 

جمع آوری و تلخیص نی نی یاری