جعبه کادویی هرمی

 همه ی هدیه ها به بسته بندی نیاز دارند ؛ برای مناسبت های خاص مثل عید نوروز که به تعداد زیادی از دوستان و آشنایان و بستگان هدیه می دهیم، می توانیم برای هدیه ها جعبه درست کنیم. برای هدیه های کوچک می توان جعبه به شکل هرم درست کرد. در این کاردستی می خواهیم درست کردن جعبه کادویی کوچک به شکل هرم را آموزش دهیم .

 

مرحله 1 

 وسایل مورد نیاز :

– مقوای رنگی نازک ( می تونید روی مقوا، کاغذ کادو بچسبونید. )

– مقداری روبان

– مداد

– خط کش

– قیچی

– چسب مایع

 

مرحله 2 

طریقه ساخت جعبه کادویی 

درست کردن جعبه کادویی

بعد از آماده کردن وسایل ، مقوا را برگردانید و پشتش یک مربع – به اندازه ی دلخواه برای جعبه – رسم کنید. ( ما مربع 8 × 8 سانتی متر رسم کردیم. ) بعد مثل تصویر، از هر ضلع مربع یک مثلث متساوی الاضلاع رسم کنید. برای لبه دار کردن مثلث ها روی دو تا از اضلاع آن ها – که به مربع وسط وصل نیستن – نواری به عرض 1 سانتی متر رسم کنید.  دور تا دور الگوی رسم شده را ببُرید.

 

مرحله 3 

درست کردن جعبه کادویی روی گوشه ی بالای هر مثلث، یک سوراخ برای رد کردن روبان ایجاد کنید و بعد با استفاده از خط کش، تمام خطوط رسم شده را تا کنید.

 

مرحله 4 

جعبه کادویی هرمی

هدیه موردنظرتان را وسط جعبه قرار دهید و با رد کردن روبان از تمام سوراخ ها جعبه رو ببندید. برای تزیین و قشنگ تر شدن جعبه کادویی  می توانید با روبان ، گل درست کنید و بالای جعبه بچسبانید. 

مدل های دیگر جعبه کادویی را در مطلب ۵ الگوی جعبه کادویی با آموزش ساخت ببینید و یا از ایده های منحصر به فرد سایت نی نی یاری برای کادوی کودکان مانند جاشکلاتی اردکی   و یا آموزش ساخت عروسک با شکم شکلاتی! استفاده کنید.

منبع : kardasti.net

گردآوری و تلخیص : نی نی یاری