نی نی یاری، خانم رباع: امروز می خواهیم یک کاردستی آسان و زیبا از لوازم دور ریختنی مانند رول های دستمال کاغذی و مقواها بسازیم. کاردستی با رول دستمال بسیار آسان و کم هزینه است و معمولا می توان ایده های خلاقانه ای بسیاری از کاردستی با رول دستمال ابداع کرد. مطمئنا همه ی بچه ها و مخصوصا پسر بچه ها از ساخت کاردستی با رول دستمال لحظات لذت بخشی را تجربه خواهند کرد. 

 

 کاردستی با رول دستمال ، یک ماشین بسازید

وسایل مورد نیاز:

رول دستمال توالت

رنگ گواش (در رنگهای مختلف برای بدنه ماشین و سفید و سیاه برای چرخ)

مقوا

عروسک (برای راننده)

 ساخت ماشین مقوایی

رولها را بردارید و با گواش دور آنها را رنگ کنید. رولها بدنه ماشین ما می شوند.

 ساخت ماشین مقوایی

حالا نوبت مقواست. یک شی دایره شکل بردارید و روی مقوا دایره بکشید و برش بزنید. برای هر رل به چهار دایره برای چرخ نیاز است. می توانید چند دایره کوچکتر هم که به عنوان فرمان از آنها استفاده شود ببرید و رنگ کنید.

 ساخت ماشین مقوایی

درون دایره ها یک دایره ی کوچک دیگر بکشید، دایره ی بزرگ را مشکی و دایره کوچک را سفید رنگ کنید.

 ساخت ماشین مقوایی

حالا به اندازه ی یک مستطیل توی رل ها را خالی کنید و عروسک را در ماشین بگذارید. سپس چرخ ها و فرمان را بچسپانید. می توانید به ماشین طرح های متفاوت هم بدهید و نقشه دلخواه خود را روی ماشید بکشید.

ساخت ماشین مقوایی ساخت ماشین مقوایی ساخت ماشین مقوایی

 

 

در ساخت کاردستی با رول دستمال ایده های بسیاری وجود دارند که کاردستی امروز یکی از آنهاست. می توانید اخودتان ایده پردازی کنید و یا از کودکتان بخواهید ایده های جدید پیدا کند.

چنانچه به دنبال ایده های دیگری در زمینه کاردستی هستید و از کاردستی با رول دستمال خسته شده اید می توانید به آموزش ساخت جامدادی با استفاده از بطری و یا اختاپوس خندان یک کاردستی دریایی برای بچه ها سر بزنید و از ایده های نوی دیگر در زمینه کاردستی برای بچه ها استفاده کنید.