نی نی یاری، محیا امیری: کودکان به درست کردن کاردستی علاقه زیادی دارند. ساخت کاردستی از یکطرف باعث سرگرمی و تفریح آنهاست و از طرف دیگر خلاقیت کودکان را پرورش می دهد. به همین علت هرچه زودتر کوچولوی خود را صدا کنید تا با آموزش امروز ما همراه باشد و یاد بگیرد که با استفاده از وسایل ساده یک آکواریم بسازد.

 

ساخت آکواریم

وسایل لازم برای ساخت آکواریم:

4 عدد گیره لباس چوبی

کاغذ یا مقواهای طرح دار

چشم های عروسکی

قیچی و چسب حرارتی

 

نحوه ساخت آکواریم:

الگوی ماهی ها را از اینجا دانلود کرده و از آن پرینت بگیرید. سپس الگوی پرینت گرفته شده را روی مقواهای رنگی بیاندازید. با استفاده از مقواهای مختلف می توانید تعداد بیشتری ماهی درست کنید. پس از بریدن خط الگوها، ماهی ها را از وسط به شکل افقی علامت زده و قیچی کنید. برای کشیدن خط می توانید از خط کش استفاده کنید.

 

ساخت آکواریم

آموزش ساخت آکواریم

 

هر طرف از ماهی که بریده اید را روی یک سمت گیره لباس بچسبانید. در اینجا سر ماهی ها را طوری چسبانده ایم که دهان آنها به سمت باز باشد. این کار را برای تمام ماهی ها انجام دهید.

 آموزش ساخت آکواریم

 

حال پس از درست کردن ماهی های بزرگ و اصلی آکواریوم، لازم است تعدادی ماهی کوچک و همچنین تعدادی حباب درست کنید. برای این کار کافی است از مقواهای رنگی استفاده نمایید و برای مثال حباب ها را با استفاده از مقواهای سفید یا آبی کمرنگ بسازید.

 

در ادامه می توانید کاردستی خود را تکمیل کنید. ماهی های بزرگ، ماهی های کوچک و حباب ها را یک مقوای آبی رنگ بچسبانید. برای این کار ابتدا بهتر است تا مکان هر ماهی را روی مقوای آبی رنگ مشخص کنید. انتهای گیره را با استفاده از چسب جوری محکم کنید تا دهان ماهی های بزرگ باز باشد و آنها مشغول خوردن ماهی های کوچک نشان داده شوند. هم اکننون دیگر کاردستی تان آماده است و شما می توانید یک آکواریم زیبا داشته باشید.

 

آموزش ساخت آکواریم