نی نی یاری : تصمیم گیری درباره رنگ آمیزی اتاق کودک تا حدودی دشوار است چرا که نوع رنگ می تواند نقطه کانونی در طراحی اتاق کودک باشد و باید با سایر وسایل اتاق کودک هماهنگی داشته باشد. از سوی دیگر انتخاب رنگ مناسب در هر سن روی احساسات نوزاد، کودک و یا نوجوان تاثیر دارد. به همین دلیل است که گاهی والدین و یا خود کودک در انتخاب رنگ اتاق دچار سردرگمی می شوند.

مطالعه این مطلب راهنمایی های خوبی را برای  رنگ آمیزی اتاق کودک به شما ارائه می دهد.

 

رنگ دیوار اتاق کودک

 چند قاعده کلی برای رنگ آمیزی اتاق کودک

بهتراست اتاق خواب نوزادان را با رنگ های ملایم و پاستلی و اتاق خواب خردسالان و نوجوانان را با رنگ های شاد و پرانرژی بیاراییم

در انتخاب رنگ سقف و کف پوش هم دقت داشته باشید که ضمن هماهنگی با رنگ دیوارها چشم کودک را خسته نکند و تمیز کردن آن ها سخت نباشد. 

جنس رنگى که براى رنگ‌آميزى دايوارها و وسايل کودک به‌کار برده مى‌شود. بايد از نوعى باشد که سرب در آن به‌کار نرفته باشد چراکه اکثر بچه ها عادت دارند پارچه های مرطوب  را به دیوار مالیده و بمکند.

بهتر از قبل از تولد رنگ اتاق کودک را انتخاب کرده و آماده کنید؛ هرگز نبايد کودک را در اتاقى که تازه رنگ شده و بوى رنگ مى‌دهد قرار داد، زيرا احتمال بروز خطر مسموميت براى او وجود دارد. 

 

رنگ اتاق کودک خود را انتخاب کنید

 

رنگ بنفش خلاقیت را افزایش می دهد

وقتی که یک عروسک پرنسس و دیواری برای نقاشی های انگشتی کودک در اتاق او تعبیه شود این رنگ با سایه های آن زیبایی فوق العاده ای را برای اتاق کودک ایحاد می کند.

1

 

2

 

رنگ تیره باعث می شود که دیوارهای سفید به نظر روشن تر برسند.

آبی نوزادی که معمولا برای پسربچه ها انتخاب می شود معمولا دو سال بیشتر دوام ندارد. اما آبی تیره ای که با رنگ سفید تلفیق شده باشد انتخابی خوب برای رنگ اتاق کودک است. این تم با کف پوش و رمگ پرده ها اتاقی زیبا برای پسربچه هاست البته اگر به نیروی دریایی علاقه داشته باشند. اگر رنگ های تیره توجه شما را جلب کرده است برای انتخاب رنگ اتاق کودک خود از میان رنگ های تیره پشنهاد می کنیم سری به مطلب چیدمان اتاق کودک با رنگ های تیره   بزنید.

رنگ آمیزی اتاق کودک

رنگ آمیزی اتاق کودک

 زرد انرژی بخش

رنگ زرد آفتابی انرژی زیادی به گوشه و کنار این اتاق داده است. تلفیق آن با رنگ سفید و پوستر های توپ توپی که طر ح مشهور لهستانی است اتاق زیبایی برای بچه هایی که در آستانه نوجوانی هستند می تواند باشد.

5 رنگ آمیزی اتاق کودک

 

یک اتاق آرامش بخش

کرم در رنگ اتاق کودک ، کانون توجه را به وسایل و لوازم زیبای دیگر انتقال می دهد. تصویر زیر نمایش یک اتاق صورتی است در حالی که دیوارهای آن به رمگ سفید یا کرم روشن است اما لوازم جانبی ، پرده و روتختی و کفپوش اتاق کودک بیشترین تاثیر را در نمایش رنگ اتاق دارند.

 

رنگ آمیزی اتاق کودک رنگ آمیزی اتاق کودک

اتاقی آرام

رنگ آبی به کار رفته در این اتاق جوی آرام را ایجاد می کند.

 

 9

10

رنگ اتاق کودک با طراحی سقف

بژ ملایم دیوار در این فضای پررنگ که در سقف به زیبایی طراحی شده است به چشم ها استراحت خوبی می دهد.

رنگ آمیزی اتاق کودک

 رنگ آمیزی اتاق کودک

رنگ صورتی برای اتاق نوزاد

سایه های صورتی و ملایم انتخابی مناسب برای رنگ آمیزی دیوار اتاق نوزاد هستنند. البته این رنگ خیلی دوام نمی آورد چون برای اتاق نوزادی طراحی شده است و با رنگ سفید و خاکستری روشن تلفیق شده است.  رنگ اتاق نوزاد محدود به رنگ دیوار نیست ، انتخاب تخت ، روتحتی و لوازم دیگر اتاق هم در تعیین رنگ قالب در اتاق تاثیر دارند. گالری تصاویر مطلب دکوراسیون اتاق نوزاد در رنگ های مختلف  این موضوع را تایید می کند. 

 

 

17 رنگ آمیزی اتاق کودک

رنگ آمیزی اتاق کودک

 

نمونه ای دیگر از رنگ بنفش در اتاق کودک 

20

با دیدن تصاویر بیشتر از اتاق کودک ، انتخاب رنگ آسان تر می شود. با مراجعه به مطلب دکوراسیون اتاق کودک با رنگهای ملایم نمونه ای از رنگ های ملایم و کلیک روی مطلب رنگ نارنجی در دکوراسیون اتاق کودک آلبومی از رنگ های شاد و پر انرژی را ببینید.